Zgłoszenie przedmiotu opodatkowania oraz korekta podatku od nieruchomości od osób fizycznych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki, opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Finansowy - Referat Dochodów |
Podstawa prawna
Obowiązujące od dnia 01 lipca 2019 roku formularze do druku dotyczące podatków i opłat lokalnych zamieszczane są na portalu podatkowym pod adresem
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Art.6 ust.6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych , art. 21 §1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie przedmiotu opodatkowania:
- akt notarialny,
- wypełniona informacja w sprawie podatku od nieruchomości,
- Korekta podatku:
- wniosek o korektę podatku od nieruchomości,
- wypełniona informacja w sprawie podatku od nieruchomości.
Opłaty
Brak opłat
Termin odpowiedzi
Bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Finansowy - Referat Dochodów
Ratusz, Rynek 2, pok. 1-2
Barbara Świstek, tel. +48 65 575 21 55
Jolanta Wiśniewska, tel. +48 65 575 21 58
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.