Punkt potwierdzania profili zaufanych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Organizacyjny |
Informujemy, że za zgodą Ministra Cyfryzacji w Urzędzie Miejskim w Gostyniu został otwarty punkt potwierdzania profili zaufanych. Punkt ten znajduje się w budynku przy ul. Wrocławskiej 256, na parterze w pokoju nr 1 oraz w ratuszu Rynek 2, I piętro, kancelaria pok. nr 10 i jest czynny w godzinach pracy Urzędu od 7:30 – 15:30. Aby potwierdzić profil zaufany wystarczy wcześniej założyć konto na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) i złożyć wniosek o profil zaufany. Do potwierdzenia profilu potrzebny jest tylko dowód osobisty lub paszport.
Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelniania obywateli w kontakcie z administracją publiczną za pośrednictwem portalu ePUAP, dzięki któremu obywatel może załatwiać sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Profil zaufany jest rozwiązaniem alternatywnym dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany jest też narzędziem bezpłatnym wydawanym na okres 3 lat, po upływie tego czasu wymaga przedłużenia.
Korzyści wynikające ze stosowania profilu zaufanego
Na mocy ustawy o informatyzacji w postępowaniu administracyjnym profil zaufany jest metodą uwiarygodniania obywateli równoprawną z bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Profil zaufany
- pozwala na załatwienie wielu spraw administracyjnych,
- nie wymaga dodatkowego urządzenia ani karty kryptograficznej, jak w przypadku bezpiecznego podpisu elektronicznego,
- nie ma potrzeby instalacji dodatkowego oprogramowania do obsługi podpisu elektronicznego;
- jest bezpłatny,
- umożliwia składanie oświadczeń woli.