Procedura zgłaszania szkoły niepublicznej/przedszkola niepublicznego do ewidencji
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dofinansowania, stypendia, zasiłki, żłobki |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Oświaty i Spraw Społecznych |
Podstawa prawna
Art. 168 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zmianami)
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie do ewidencji zawiera:- oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
- określenie odpowiednio typu lub rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły podstawowej - informację, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych, a także czy w szkole będzie zorganizowany oddział przedszkolny lub oddziały przedszkolne;
- wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie jest przewidywane, przy czym inne lokalizacje muszą znajdować się na terenie jednostki samorządu terytorialnego dokonującej wpisu do ewidencji, a także informację o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;
- statut szkoły lub placówki;
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych odpowiednio w:
- art. 14 ust. 3 - w przypadku szkoły niepublicznej niebędącej szkołą artystyczną,
- dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
Opłaty
bez opłat
Termin odpowiedzi
30 dni od daty złożenia zgłoszenia
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Rynek 2, pok. 9
Krzysztof Mazurek, tel. +48 65 575 21 69
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu za pośrednictwem organu który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii lub Biurze Obsługi Klienta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.