Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zajęcie pasa drogowego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Inwestycji |
Podstawa prawna
Art. 39 ust.3 Art.40 ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych(tj. Dz. U. z 2023 r, poz. 645 ze zmianami) oraz § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. nr 140, poz. 1264) oraz art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U z 2023 r., poz. 775)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy,
- projekt reklamy w tym:
- projekt konstrukcji z wymiarami,
- projekt graficzny (zdjęcie),
- plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczoną lokalizacją reklamy.
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Za umieszczenie w psie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową pobiera się opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XI/160/19 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Gmina Gostyń, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem dróg.
Termin odpowiedzi
30 dni
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Inwestycji
ul. Wrocławska 256, pok. 7
Paweł Sokołowski, tel. +48 65 575 21 48
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu, bądź w wydziale prowadzącym sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Reklama wchodząca w pas drogowy tj.: w pobocze, chodnik, jezdnię wymaga uzyskania zezwolenia. Przy reklamach obustronnych opłata jest pobierana za obie strony tablicy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.