Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dowód osobisty, zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r., poz. 671 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2021 r., poz. 1865)
Wymagane dokumenty
- formularz zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,
- dowód osobisty lub paszport,
- dokument, który uprawdopodobni kradzież twojej tożsamości, na przykład:
- pismo lub e-mail z firmy, z którą masz podpisaną umowę, informujące cię o wycieku danych osobowych
- wydruk zamieszczonego na stronie internetowej oświadczenia informującego klientów o wycieku danych wraz z dokumentem potwierdzającym, że firma gromadziła twoje dane osobowe.
Opłaty
Brak opłat
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wrocławska 256, pok. 15
Barbara Ruta, tel. +48 65 5752135
Marta Ślęzak, Hanna Bartkowiak, tel. +48 65 5752135
Uwagi
- Zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.
- Formularz zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych można złożyć w dowolnym urzędzie gminy, a także w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy ePUAP. Do tego konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego na Platformie ePUAP lub bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że:
1. Administratorami są:
a) Burmistrz Gostynia mający siedzibę w Gostyniu, Rynek 2, 63-800 Gostyń – w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający;
b) Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa – odpowiada za nadawanie numeru PESEL oraz utrzymanie i rozwój rejestru;
c) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie, ul Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawi oraz personalizację dowodów osobistych.
2. Administratorzy wyznaczyli inspektorów ochrony danych, z którymi można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych:
a) Administrator – Burmistrz Gostynia miasta wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pisemnie na adres administratora, poprzez e-mail iod@um.gostyn.pl, telefonicznie 655752113.
b) Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
c) Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisem szczególnym ustawy z dna 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych w celu:
a) wydania dowodu osobistego.
b) unieważnienia dowodu osobistego z powodu:
- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
- zmiany danych zawartych w dowodzie,
- upływu terminu ważności dowodu,
- utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
c) uzyskania przez zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych
4. W celu sporządzenia dowodu osobistego dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
5. Dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.
6. Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.
7. Przysługuje prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.
9. Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.