Wydział Rozwoju i Gospodarowania Mieniem Gminy
Przemysław Przybył
Naczelnik Wydziału Rozwoju i Gospodarowania Mieniem Gminy
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 11
Tel. +48 65 5752141
e-mail: pprzybyl@um.gostyn.pl
Referat Planowania Przestrzennego
Roman Sobkowiak
Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 4
Tel. +48 65 5752119
e-mail: rsobkowiak@um.gostyn.pl
Maria Danielczyk
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 5
Tel. +48 65 5752118
e-mail: mdanielczyk@um.gostyn.pl
Ewa Bartosz - Kaźmierska
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 5
Tel. +48 65 5752118
e-mail: ekazmierska@um.gostyn.pl
Przemysław Kuczyński
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 4
Tel. +48 65 5752121
e-mail: pkuczynski@um.gostyn.pl
Referat Gospodarowania Mieniem Gminy
Justyna Sarbinowska
Kierownik Referatu Gospodarowania Mieniem Gminy
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 10
Tel. +48 65 575 21 20
e-mail: jsarbinowska@um.gostyn.pl
Dorota Kusik
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 10
Tel. +48 65 575 21 75
e-mail: dkusik@um.gostyn.pl
Danuta Zbieralska
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 10
Tel. +48 65 575 21 17
e-mail: dzbieralska@um.gostyn.pl
Wydział Rozwoju i Gospodarowania Mieniem Gminy podzielony na dwa referaty prowadzi sprawy:
Referat Planowania Przestrzennego z zakresu:
1) rozwoju gminy:
a) wyznaczania kierunków rozwoju gminy,
b) realizacji zadań wynikających z Planu Rozwoju Lokalnego i innych dokumentów, określających strategiczne kierunki rozwoju Gminy;
2) planowania przestrzennego:
a) monitorowania i analizy stanu zagospodarowania gminy,
b) prowadzenia spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (studium, mpzp),
c) prowadzenia rejestrów i archiwizacji dokumentów planistycznych, stanowiących akty prawa miejscowego,
d) prowadzenia spraw wynikających z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a w szczególności: ustalania warunków zabudowy, ustalania lokalizacji celu publicznego, ustalania wysokości należności z tytułu wzrostu lub obniżenia wartości nieruchomości, opiniowania wstępnych projektów podziałów geodezyjnych;
3) ochrony zabytków i opieki nad zabytkami – prowadzenia gminnej ewidencji zabytków;
4) udzielania dotacji na prace restauratorskie i konserwatorskie;
5) numeracji porządkowej nieruchomości w miejscowościach:
a) ustalania numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz przeznaczonych pod zabudowę, zgodnie z mpzp,
b) prowadzenia i aktualizowania ewidencji numeracji porządkowej;
6) nazewnictwa ulic:
a) nadawania nazw ulicom i placom,
b) prowadzenia i aktualizowania ewidencji nazw ulic i placów;
Referat Gospodarowania Mieniem Gminy prowadzi sprawy z zakresu gospodarowania zasobem nieruchomości Gminy, w szczególności:
1) ewidencjonowanie nieruchomości;
2) zapewnianie wyceny tych nieruchomości;
3) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości;
4) zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
5) nabywanie nieruchomości do zasobu Gminy: w drodze umowy na własność lub w użytkowanie wieczyste, w drodze zamiany lub darowizny, wskutek zrzeczenia się, w drodze komunalizacji, na podstawie innych tytułów prawnych;
6) zbywanie nieruchomości: sprzedaży lub oddawanie w użytkowanie wieczyste, wnoszenie w formie aportu do spółek;
7) oddawanie nieruchomości w użytkowanie, trwały zarząd, użyczenie, najem i dzierżawę oraz nadzór nad tymi nieruchomościami;
8) obciążanie nieruchomości gminnych;
9) naliczanie należności za nieruchomości udostępniane z zasobu;
10) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym, dotyczącym nieruchomości gminnych;
11) podział i rozgraniczenie nieruchomości oraz scalanie gruntów;
12) naliczanie opłat adiacenckich;
13) obsługa komisji inwentaryzacyjnej;
14) dokonywanie opisu mienia komunalnego;
15) prowadzenie spraw związanych z nabyciem przez gminę spadku jako spadkobierca przymusowy;