Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Aldona Grześkowiak
Naczelnik Wydziału
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 8
Tel. +48 65 5752168
e-mail: agrzeskowiak@um.gostyn.pl
Krzysztof Mazurek
Zastępca Naczelnika Wydziału
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 9
Tel. +48 65 5752169
e-mail: kmazurek@um.gostyn.pl
Magdalena Rajewska
Pełnomocnik ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 9
Tel. +48 65 5752131
e-mail: mrajewska@um.gostyn.pl
Adam Waleński
Stanowisko ds. kontroli i zdrowia
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 9
Tel. +48 65 5752170
e-mail: awalenski@um.gostyn.pl
Katarzyna Bartlewicz
Stanowisko ds. społecznych i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 9
Tel. +48 65 5752170
e-mail: kbartlewicz@um.gostyn.pl
Katarzyna Jakubczak (zastępstwo)
Stanowisko ds. społecznych i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Siedziba: ul. Rynek 2 pok. nr 9
Tel. +48 65 5752170
e-mail: kjakubczak@um.gostyn.pl
Kompetencje
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych prowadzi sprawy z zakresu:
- edukacji:
- inspirowania i wspierania nowych przedsięwzięć edukacyjnych we współpracy z dyrektorami szkół,
- nadzoru nad realizacją zadań Gminy w dziedzinie edukacji,
- przygotowywania analiz, propozycji i materiałów niezbędnych do kształtowania sieci szkolnej i przedszkolnej, zakładania, przekształcania i likwidacji gminnych jednostek oświatowych, zatwierdzania arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych, powierzenia stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z tych stanowisk, oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
- zapewnienia dzieciom warunków do wychowania przedszkolnego,
- prowadzenia rejestru niepublicznych szkół i przedszkoli,
- prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
- stwarzania warunków do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- przeprowadzania postępowań egzaminacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego,
- występowanie o nadanie orderów i odznaczeń oraz nagród Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektorów placówek oświatowych,
- przyznawania nagród Burmistrza Gostynia dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze,
- przewozu dzieci i uczniów na zajęcia w placówkach oświatowych,
- udzielania dotacji niepublicznym placówkom oświatowym oraz podmiotom sprawującym opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3,
- przyznawania dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
- udziału w programach zewnętrznych finansujących działalność bieżącą i inwestycyjną placówek oświatowych.
- spraw społecznych:
- podejmowania i wspierania inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie patologiom społecznym,
- przyjmowania i załatwiania wniosków o leczenie odwykowe osób uzależnionych od alkoholu,
- opracowywania programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie i koordynowaniu zadań wynikających z tych programów,
- prowadzenia działań wspomagających działalność instytucji i stowarzyszeń służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkomanii oraz przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- udział w pracach zespołu interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie i grup roboczych,
- współpracy z jednostkami organizacyjnymi gminy, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz promocji i rozwoju kultury, sportu, turystyki, zdrowia, pomocy społecznej i ochrony zabytków,
- ogłaszania i przeprowadzania konkursów ofert na realizację zadań własnych gminy przez organizacje pozarządowe,
- udzielania uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
- przyznawania stypendiów za wyniki w nauce i stypendiów socjalnych studentom,
- przyznawania stypendiów sportowych,
- przyznawania nagród trenerom,
- udzielania pomocy rodzinom wielodzietnym i osobom niepełnosprawnym, między innymi poprzez Program „Przyjazny samorząd” i Kartę Dużej Rodziny,
- udzielania dotacji na prace restauratorskie i konserwatorskie,
- przygotowywania i realizacji programów ochrony zdrowia,
- pozyskiwania środków zewnętrznych na zadania z zakresu edukacji i spraw społecznych;
- bezpieczeństwa imprez sportowych i kulturalnych;
- rejestru instytucji kultury;
- rejestru placówek wsparcia dziennego;
- ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
- kontroli:
- dotacji przekazywanych niepublicznym placówkom oświatowym i podmiotom sprawującym opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3,
- dotacji przekazywanych organizacjom pozarządowym na realizację zadań własnych gminy,
- obsługi administracyjnej Gminnej Komisji Stypendialnej, Gminnej Rady Sportu, Komisji Opiniującej, Komisji Stypendialnej, Gminnej Rady Seniorów, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komisji Nagród;
- wspierania jednostek pomocniczych w realizacji przedsięwzięć kulturalnych i sportowych;
- sprawowania nadzoru nad gminnymi jednostkami oświatowymi, Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Środowiskowym Domem Samopomocy, Domem Dziennego Pobytu, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji, Biblioteką Publiczną Miasta i Gminy, Muzeum oraz Gostyńskim Ośrodkiem Kultury „Hutnik.