Wydział Komunikacji Społecznej
Monika Wozik
Naczelnik Wydziału
Siedziba: Rynek 2, pok. nr 17
Tel. +48 65 575 21 71
e-mail: mwozik@um.gostyn.pl
Maciej J. Kretkowski
Z-ca Naczelnika Wydziału
Siedziba: Rynek 2, pok. nr 17
Tel. +48 65 575 21 25
e-mail: mjkretkowski@um.gostyn.pl
Katarzyna Żak
Stanowisko ds. komunikacji społecznej i promocji
Siedziba: Rynek 2, pok. nr 17
tel. +48 65 575 21 33
e-mail: kzak@um.gostyn.pl
Kompetencje
Do Wydziału Komunikacji Społecznej należą sprawy z zakresu komunikacji społecznej, promocji i kontaktów zagranicznych.
Wydział prowadzi sprawy z zakresu:
- komunikacji społecznej poprzez:
- przygotowanie i realizację zasad polityki informacyjnej Urzędu,
- współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania informacji dotyczących ich działalności,
- przygotowywanie i dystrybucję serwisów informacyjnych oraz informacji prasowych na temat bieżącej pracy samorządu, urzędu oraz – na podstawie informacji przekazywanych z zakładów i jednostek budżetowych – o ich pracy i działalności,
- współpracę z redakcjami mediów (lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich i zagranicznych),
- monitoring publikacji medialnych dotyczących Urzędu i Gminy,
- archiwizowanie informacji medialnych,
- koordynację autoryzacji wywiadów i wypowiedzi pracowników Urzędu, a także odpowiedzi, sprostowań i wyjaśnień dotyczących publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu,
- przygotowywanie konferencji prasowych,
- przygotowywanie i realizację kampanii informacyjnych,
- administrację witrynami internetowymi www.gostyn.pl, gostyn.pl/lajt, www.organizacje.gostyn.pl,
- koordynację działań przygotowawczych oraz nadzór nad procesem wydawniczym publikacji wydawanych przez Urząd Miejski („Gostyńskie Wieści z Ratusza”, informatory, foldery, ulotki, filmy),
- koordynację działań redakcyjnych i wydawniczych związanych z realizacją gminnych programów telewizyjnych.
- promocji i rozwoju gospodarczego, a w szczególności poprzez:
- inicjowanie i koordynację przygotowywania do realizacji zadań z zakresu promocji gospodarczej, wynikających z dokumentów strategicznych,
- realizację zadań z zakresu promocji gospodarczej,
- opracowywanie kampanii informacyjnych dla przedsięwzięć promocyjnych i marketingowych gminy – w szczególności w sferze gospodarczej,
- przygotowywanie materiałów i prezentacji związanych z promocją gospodarczą,
- przygotowywanie i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi Gminy i innymi partnerami w zakresie organizacji istotnych dla promocji Gminy imprez, uroczystości i debat,
- zaopatrzenie w materiały promocyjne: wybór wykonawców, opracowywanie wzorów, zakupy,
- współpracę z instytucjami rynku pracy,
- współpracę z organizacjami pozarządowymi i instytucjami okołobiznesowymi w zakresie aktywizacji gospodarczej Gminy,
- realizację zadań z zakresu promocji wewnętrznej i zewnętrznej,
- inicjowanie i koordynację przygotowywania do realizacji zadań z zakresu promocji zewnętrznej i wewnętrznej, wynikających z dokumentów strategicznych,
- kontaktów zagranicznych poprzez:
- opracowywanie i realizację programów współpracy zagranicznej,
- aktywizowanie lokalnych środowisk na rzecz współpracy z zagranicznymi partnerami Gminy Gostyń i koordynowanie realizacji tych projektów,
- prowadzenie działań proeuropejskich przy współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
- przygotowywanie wizyt delegacji zagranicznych,
- przygotowywanie wyjazdów delegacji władz samorządowych za granicę oraz koordynacja wyjazdów zagranicznych z udziałem przedstawicieli władz samorządowych.