Wydział Finansowy
Hanna Marcinkowska
Skarbnik Gminy, Naczelnik Wydziału Finansowego
siedziba Rynek 2, pok. nr 15
Tel. +48 65 575 21 60
e-mail: hmarcinkowska@um.gostyn.pl
Agnieszka Klupczyńska
Główna Księgowa Urzędu
siedziba Rynek 2, pok. nr 15
Tel. +48 65 575 21 57
e-mail: aklupczynska@um.gostyn.pl
Małgorzata Łoniewska
Kierownik Referatu Dochodów
siedziba Rynek 2, pok. nr 1-2
Tel. +48 65 575 21 59
e-mail: mloniewska@um.gostyn.pl
Dagmara Ciszewicz
Stanowisko ds. płacowych
siedziba Rynek 2, pok. nr 15
Tel. +48 65 575 21 56
e-mail: dciszewicz@um.gostyn.pl
Bogna Busz
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
siedziba Rynek 2, pok. nr 3
Tel. +48 65 575 21 52
e-mail: bbusz@um.gostyn.pl
Barbara Świstek
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
siedziba Rynek 2, pok. nr 1-2
Tel. +48 65 575 21 55
e-mail: bswistek@um.gostyn.pl
Dariusz Marcinkowski
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
siedziba Rynek 2, pok. nr 1-2
Tel. +48 65 575 21 54
e-mail: dmarcinkowski@um.gostyn.pl
Anna Zawieja
Stanowisko ds. planowania i analiz
Siedziba Rynek 2, pok. nr 14
Tel. +48 65 575 21 76
e-mail: azawieja@um.gostyn.pl
Agnieszka Grodzka
Stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat lokalnych
siedziba: Rynek 2, pok. nr 1-2
tel. +48 65 575 21 58
e-mail: agrodzka@um.gostyn.pl
Marcin Frydryszak
Stanowisko ds. księgowości budżetowej
siedziba: Rynek 2, pok. nr 14
tel. +48 65 575 21 76
e-mail: mfrydryszak@um.gostyn.pl
Katarzyna Bryl
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
siedziba Rynek 2, pok. nr 1-2
Tel. +48 65 575 21 53
e-mail: kbryl@um.gostyn.pl
Izabela Turla
Stanowisko ds. księgowości budżetowej i pozabudżetowej
siedziba Rynek 2, pok. nr 15
Tel. +48 65 575 21 56
e-mail: iturla@um.gostyn.pl
Joanna Waleńska
Stanowisko ds. księgowości budżetowej i spraw administracyjnych
siedziba Rynek 2, pok. nr 15
Tel. +48 65 575 21 30
e-mail: jwalenska@um.gostyn.pl
Beata Kierps
Stanowisko ds. rozliczeń i informacji
siedziba Rynek 2, pok. nr 3
Tel. +48 65 575 21 54
e-mail: bkierps@um.gostyn.pl
Maria Jakuszkowiak (zastępstwo)
Stanowisko ds. rozliczeń i informacji
siedziba Rynek 2, pok. nr 3
Tel. +48 65 575 21 52
e-mail: mjakuszkowiak@um.gostyn.pl
Kompetencje
Wydział Finansowy prowadzi sprawy z zakresu:
- planowania i księgowości budżetowej:
- przygotowywania materiałów, analiz niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy,
- przygotowywania projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawie budżetu i jego zmian,
- analizowania wykorzystania budżetu, celem zwiększenia jego efektywności,
- zapewniania obsługi finansowo-księgowej Urzędu,
- uruchamiania środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- realizacji obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- ewidencjonowania i rozliczania podatku od towarów i usług (VAT) w Urzędzie Miejskim w Gostyniu oraz w Gminie Gostyń,
- prowadzenia ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia będącego na stanie Urzędu,
- przygotowania sprawozdań finansowych,
- prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- nadzoru nad rozliczeniem wykorzystania środków zewnętrznych,
- współpracy w przygotowywaniu projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz jej zmian,
- przygotowywania projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w zakresie gospodarki finansowej,
- sprawdzania zgodności z uchwałą budżetową planów finansowych wydziałów i jednostek organizacyjnych Gminy,
- sprawowania kontroli i nadzoru wykonania planu finansowego wydziałów oraz jednostek organizacyjnych Gminy,
- rozliczania wydatków niewygasających,
- sporządzania harmonogramów dochodów i wydatków budżetu,
- sprawdzania pod względem formalnym i rachunkowym oraz zatwierdzanie do wypłaty dowodów księgowych,
- sporządzania listy płac oraz rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenie społeczne,
- dokonywania umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- rozliczania inwentaryzacji,
- wydawania zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia,
- nadzorowania przestrzegania dyscypliny budżetowej.
- Referat Dochodów prowadzi sprawy z zakresu opłat i podatków lokalnych, a w szczególności:
-
prowadzenia ewidencji podatników,
-
gromadzenia i przechowywania oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
-
przygotowywania decyzji administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
-
podejmowania czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
-
prowadzenia rachunkowości w zakresie podatków i opłat lokalnych,
-
prowadzenia kontroli rachunkowej inkasentów,
-
sporządzania ewidencji i aktualizacji upomnień i tytułów wykonawczych,
-
przygotowywania projektów uchwał Rady w zakresie podatków i opłat lokalnych,
-
występowanie o wpis hipoteki przymusowej,
-
sporządzania decyzji w sprawie umorzeń, odroczeń w płatności oraz rozłożenia na raty podatków i opłat,
-
wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym i osiąganych dochodach
w gospodarstwie rolnym, -
wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach,
-
sporządzania sprawozdań z wykonania dochodów oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
-
prowadzenia gospodarki drukami ścisłego zarachowania,
-
przeprowadzania kontroli podatkowych,
-
przygotowywania decyzji dotyczących zwrotu podatku akcyzowego dla rolników.