Podstawa prawna

Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 201)

 

Wymagane dokumenty

  • uzasadniony wniosek o umorzenie podatku lub/i odsetek,
  • wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym wraz z wymaganymi dokumentami
  • zaświadczenie o dochodach za ostatnie 6 m-cy
  • potwierdzenie z Powiatowego Urzędu Pracy statusu osoby bezrobotnej
  • udokumentowane ponoszone wydatki (do wglądu rachunki np. za gaz, energie elektryczną koszty leczenia i in.),
  • zaświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej,
  • zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku poprzednim
  • w przypadku gdy wniosek składa podatnik będący przedsiębiorcą - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
  • osoby prawne - bilans za miniony rok, rachunek zysków i strat,
  • inne na żądanie organu podatkowego w toku prowadzonego postępowania podatkowego.

 

Termin odpowiedzi

Bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Finansowy - Referat Dochodów
Ratusz, Rynek 2, pok. 1-2

Jolanta Wiśniewska, tel. +48 65 575 21 58 (podatnicy mieszkający w Gostyniu)

Barbara Świstek, tel. +48 65 575 21 55 (podatnicy mieszkający poza Gostyniem)

Bogna Busz, tel. +48 65 575 21 52 (podatek od środków transportowych)

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.

 

Uwagi

Wniosek o umorzenie zaległości podatku składa się po terminie płatności podatku.

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Gostyń, w imieniu której działa Burmistrz Gostynia z siedzibą Rynek 2, 63-800 Gostyń.
  2. Wyznaczonym inspektorem ochrony danych jest Ewa Dąbrowska-Gulcz, z którą można kontaktować się listownie pisząc na adres Administratora, e-mailem: iod@um.gostyn.pl lub telefonicznie 65 575 21 13.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z prawem na podstawie wskazanych wyżej przepisów. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy.
  5. Istnieje prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego ze złożonego wniosku.
  7. Zbierane i przetwarzane dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.


Załączniki:

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Oświadczenie o stanie majątkowym
Oświadczenie o stanie majątkowym (rolnicy)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (rolnicy)
Wniosek o umorzenie podatku lub/i odsetek
Oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy publicznej
Oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis