Podstawa prawna

Art. 168 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zmianami)

 

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie do ewidencji zawiera:
  1. oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
  2. określenie odpowiednio typu lub rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły podstawowej - informację, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych, a także czy w szkole będzie zorganizowany oddział przedszkolny lub oddziały przedszkolne;
  3. wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie jest przewidywane, przy czym inne lokalizacje muszą znajdować się na terenie jednostki samorządu terytorialnego dokonującej wpisu do ewidencji, a także informację o warunkach lokalowych zapewniających:
    1. możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
    2. realizację innych zadań statutowych,
    3. bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;
  4. statut szkoły lub placówki;
  5. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
  6. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych odpowiednio w:
    1. art. 14 ust. 3 - w przypadku szkoły niepublicznej niebędącej szkołą artystyczną,
  7. dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
Osoba fizyczna składająca zgłoszenie do ewidencji może dołączyć do wniosku pisemne oświadczenie wskazujące osobę fizyczną lub osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego, która przejmie prowadzenie szkoły lub placówki w przypadku zgonu osoby składającej zgłoszenie. Oświadczenie zawiera zgodę osoby fizycznej albo osoby prawnej, która ma przejąć prowadzenie szkoły lub placówki niepublicznej. Oświadczenie można złożyć również po uzyskaniu wpisu do ewidencji.
Szkoła niepubliczna niebędąca szkołą artystyczną może zostać wpisana do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca szkołę do ewidencji przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.

Opłaty

bez opłat

 

Termin odpowiedzi

30 dni od daty złożenia zgłoszenia

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Rynek 2, pok. 9
Krzysztof Mazurek, tel. +48 65 575 21 69

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu za pośrednictwem organu który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii lub Biurze Obsługi Klienta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych



Załączniki:

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez gminę Gostyń