Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 631)

 

Wymagane dokumenty

  1. Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego wg załączonego wzoru.
  2. Pisemna zgoda na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.
  3. Zdjęcie organizatora zgromadzenia lub zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.

 

Opłaty

Bez opłat

 

Termin odpowiedzi

Organizator zgromadzenia publicznego zobowiązany jest złożyć zawiadomienie najpóźniej na 6 dni, a najwcześniej na 30 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Organ gminy zakazuje zgromadzenia, wydając decyzję nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia, gdy:

  • cel zgromadzenia lub odbycie zgromadzenia naruszają przepisy ustawy Prawo o zgromadzeniach lub ustaw karnych
  • odbycie zgromadzenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi, albo mieniu w znacznych rozmiarach.

Decyzję zakazującą zgromadzenia organ gminy udostępnia niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i przekazuje ją organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu i jednocześnie przekazuje ją wraz z aktami sprawy sądowi okręgowemu.

Decyzję o zakazie zgromadzenia uważa się za doręczoną z chwilą udostępnienia jej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej organu gminy. Decyzję udostępnia się przez 3 miesiące od dnia jej wydania z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 ze zm.)

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wrocławska 256, pok. 16
Marta Ślęzak

tel. +48 65 575 21 36

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się bezpośrednio do sądu okręgowego w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Uwagi

Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym można złożyć:

  • pisemnie lub ustnie do protokołu w Urzędzie Miejskim w Gostyniu, Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Wrocławska 256, pok. 16, tel. 65 575 21 36, w godz. od 7.30 do 15.30
  • za pomocą faksu nr 65 575 21 14
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej używając elektroniczną skrzynkę podawczą: www.epuap.gov.pl – wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP lub przez Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Gostyniu.

Informacje o miejscu i terminie zgłoszonych zgromadzeń publicznych dostępne są w zakładce Urząd Miejski -> Ogłoszenia

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych



Załączniki:

Wzór zawiadomienia o zgromadzeniu publicznym
Wzór oświadczenia przewodniczącego zgromadzenia