Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. Nr 217, poz. 1427 ze zm.), ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. , poz. 23).

 

Wymagane dokumenty

  • pisemny wniosek określający interes prawny wnioskodawcy w urzędowym potwierdzeniu wskazanych faktów
  • kserokopia dokumentów świadczących o interesie prawnym (okazanie do wglądu oryginałów)
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17,- zł.

Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

 

Termin odpowiedzi

Do 7 dni od daty złożenia wniosku

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wrocławska 256, pok. 15
Ewa Giernaś, tel. +48 65 575 21 35
Anna Kurczewska, Hanna Bartkowiak, tel. +48 065 575 21 34

 

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia. Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia, za pośrednictwem Burmistrza Gostynia, zażalenia do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.



Załączniki:

Wniosek o zaświadczenie z rejestru mieszkańców