Ustanowienie trwałego zarządu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Rozwoju i Gospodarownia Mieniem Gminy |
Podstawa prawna
art.45, art.82 i art.83 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. 2020 r., poz. 1990 ze zmianami)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu
Opłaty
opłata roczna z tytułu trwałego zarządu jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana, i wynosi:
- za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym ochrony przeciwpożarowej - 0,1% ceny,
- za nieruchomości oddane pod budownictwo mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą lub sportowo-turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji państwowej - 0,3% ceny,
- za pozostałe nieruchomości - 1% ceny.
Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi publiczne, parki, zieleńce, rezerwaty przyrody.
Termin odpowiedzi
Odpowiedź do 1 miesiąca. Termin załatwienia sprawy - ok 3 miesięcy.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Rozwoju i Gospodarowania Mieniem Gminy
ul. Wrocławska 256, pok. 10
Danuta Zbieralska, tel. +48 65 575 21 17
Tryb odwoławczy
za pośrednictwem Burmistrza Gostynia w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie
Uwagi
Nieruchomości stanowiące własność gminy mogą być oddane w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym gminy. Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub oznaczony.