profil_zaufany_logo

Informujemy, że za zgodą Ministra Cyfryzacji w Urzędzie Miejskim w Gostyniu został otwarty punkt potwierdzania profili zaufanych. Punkt ten znajduje się w budynku przy ul. Wrocławskiej 256, na parterze w pokoju nr 1 i jest czynny w godzinach pracy Urzędu od 7:30 – 15:30. Aby potwierdzić profil zaufany wystarczy wcześniej założyć konto na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) i złożyć wniosek o profil zaufany. Do potwierdzenia profilu potrzebny jest tylko dowód osobisty lub paszport.

zakładanie profilu zaufanego

Co to jest profil zaufany?

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelniania obywateli w kontakcie z administracją publiczną za pośrednictwem portalu ePUAP, dzięki któremu obywatel może załatwiać sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Profil zaufany jest rozwiązaniem alternatywnym dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany jest też narzędziem bezpłatnym wydawanym na okres 3 lat, po upływie tego czasu wymaga przedłużenia.

Korzyści wynikające ze stosowania profilu zaufanego

Na mocy ustawy o informatyzacji w postępowaniu administracyjnym profil zaufany jest metodą uwiarygodniania obywateli równoprawną z bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Profil zaufany

  • pozwala na załatwienie wielu spraw administracyjnych,
  • nie wymaga dodatkowego urządzenia ani karty kryptograficznej, jak w przypadku bezpiecznego podpisu elektronicznego,
  • nie ma potrzeby instalacji dodatkowego oprogramowania do obsługi podpisu elektronicznego;
  • jest bezpłatny,
  • umożliwia składanie oświadczeń woli.

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Gostyń, w imieniu której działa Burmistrz Gostynia z siedzibą Rynek 2, 63-800 Gostyń.
  2. Wyznaczonym inspektorem ochrony danych jest Ewa Dąbrowska-Gulcz, z którą można kontaktować się listownie pisząc na adres Administratora, e-mailem: iod@um.gostyn.pl lub telefonicznie 65 575 21 13.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z prawem na podstawie wskazanych wyżej przepisów. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy.
  5. Istnieje prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego ze złożonego wniosku.
  7. Zbierane i przetwarzane dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.