Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1485)

 

Wymagane dokumenty

Organizator zgromadzenia publicznego może stosować procedurę uproszczoną, jeśli uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany jego organizacji.

Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego w trybie uproszczonym musi zawierać:

  • imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer Pesel albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nie posiadającej numeru Pesel, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiający kontakt z nim;
  • datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  • ewentualne zagrożenia, które mogą pojawić się w miejscu zgromadzenia.

 

Opłaty

Bez opłat

 

Termin odpowiedzi

Organizator zgromadzenia publicznego w trybie uproszczonym zobowiązany jest zawiadomić o zamiarze zorganizowania zgromadzenia nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Organ gminy może rozwiązać zgromadzenie, gdy:

  • jego przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach,
  • powoduje istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego na drogach publicznych,
  • narusza przepisy ustawy Prawo o zgromadzeniach lub ustaw karnych a organizator zgromadzenia, uprzedzony przez przedstawiciela organu gminy o konieczności rozwiązania zgromadzenia, nie rozwiązuje go.

Rozwiązanie zgromadzenia przez organ gminy następuje przez wydanie decyzji ustnej podlegającej natychmiastowemu wykonaniu, poprzedzonej dwukrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia. Decyzję tę doręcza się organizatorowi zgromadzenia na piśmie w terminie 72 godzin od jej podjęcia.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wrocławska 256, pok. 16
Dorota Hołoga

tel. +48 65 575 21 36

tel. +48 65 575 21 10

 

Tryb odwoławczy

Organizatorowi zgromadzenia przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji o rozwiązaniu zgromadzenia do sądu okręgowego właściwego ze względu na siedzibę organu gminy w terminie 7 dni od dnia rozwiązania zgromadzenia.

 

Uwagi

Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym można złożyć:

  • pisemnie lub ustnie do protokołu w Urzędzie Miejskim w Gostyniu, Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Wrocławska 256, pok. 16, tel. 65 575 21 36, w godz. od 7.30 do 15.30
  • za pomocą faksu nr 65 575 21 14
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej używając elektroniczną skrzynkę podawczą: www.epuap.gov.pl – wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP lub przez Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Gostyniu.

Informacje o miejscu i terminie zgłoszonych zgromadzeń publicznych dostępne są w zakładce Urząd Miejski -> Ogłoszenia