Podstawa prawna

Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r. Dz. U. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami)

 

Wymagane dokumenty

  • statut szkoły lub placówki
  • dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora przewidzianych do zatrudnienia
  • potwierdzenie osobowości prawnej (aktualny odpis z KRS)
  • dokument informujący o dysponowaniu lokalem
  • informację osoby prowadzącej o zapewnieniu warunków lokalowych umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, realizację innych zadań statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy
  • pozytywną opinia kuratora oświaty (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej)

Opłaty

bez opłat

 

Termin odpowiedzi

30 dni od daty złożenia zgłoszenia

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
ul. Wrocławska 256, pok. 11
Krzysztof Mazurek, tel. +48 65 575 21 69

 

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

  1. O wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych mogą ubiegać się osoby fizyczne i osoby prawne .
  2. Statut szkoły lub placówki powinien określać:
    1. nazwę, typ szkoły lub cel placówki oraz ich zadania;
    2. osobę prowadzącą szkołę lub placówkę;
    3. organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań;
    4. organizację szkoły lub placówki;
    5. prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki;
    6. sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki;
    7. zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki