Kontrole w Urzędzie Miejskim  - Kontrole zewnętrzne

Jednostka kontrolująca

Termin

Zakres kontroli

Skład zespołu kontrolującego

Wnioski pokontrolne

 

 

 

 

 

Starostwo Powiatowe w Gostyniu, Biuro Zarządzania Kryzysowego

od 20/10/2014 do 20/10/2014

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2014 do dnia kontroli:

  • realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,

  • aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,

  • przygotowanie i zapewnienie sprawności działania systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania (SOA)na ter. gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SOA,

  • przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dot. problematyki OC.

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Inspektor Sławomir Wojtkowiak

  1. Na podstawie przedstawionej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy.

  2. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”, oraz terminowo realizować zadania z zakresu OC i ZK, zawarte w „Wykazie zadań dla Szefów OC Gminy”, nałożone przez szefa OC Powiatu.

  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania ludności, jako jednego z istotniejszych elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na zakup i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczny sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 07/07/2014 do 10/07/2014

potwierdzenie zrealizowania inwestycji zgodnie z umową Nr 18/13 z 9 maja 2013 r.
o dofinansowanie dotacją celową z budżetu państwa oraz ocena prawidłowości jej wykorzystania

Michał Suchanek – Inspektor wojewódzki w Oddziale Kontroli Wydziału Kontroli, Prawnego i Nadzoru (kierownik zespołu kontrolnego)

Włodzimierz Kasprzycki – Inspektor Wojewódzki w Oddziale Kontroli Wydziału Kontroli, Prawnego i Nadzoru

Wystąpienie pokontrolne Wojewody Wielkopolskiego z 7.08.2014 r

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

od 15/04/2014 do 15/04/2014

Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w okresie od 01.01.2012 do dnia kontroli:

  1. Przedsięwzięcia związane z ustaleniem gotowości do realizacji zadań wynikających z "Planu operacyjnego funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny" w tym:

    1. rozdziału zadań operacyjnych, przekazywanych do realizacji zadań przez podległe lub nadzorowane jednostki organizacyjne;
    2. wykonania niezbędnej dokumentacji planistycznej;
    3. stopnia przygotowania osób funkcyjnych do realizacji zadań zawartych w "Planie operacyjnym...".
  2. Sprawdzenie stanu przygotowania systemu kierowania obroną miasta i gminy w czasie podnoszenia gotowości obronnej państwa w tym:

    1. aktualności dokumentacji stanowisk kierowania oraz planów przemieszczania;
    2. trafność przyjętej koncepcji przemieszczania i funkcjonowania organu na zapasowym miejscu pracy;
    3. stopień przygotowania osób funkcyjnych realizujących zadania ujęte w dokumentach planistycznych

Przewodniczący Zespołu kontrolnego - Kierownik Oddziału Spraw Obronnych Zbigniew Dreger

Inspektor Wojewódzki - Władysław Wierzbowski

Brak podstaw do wydania zaleceń pokontrolnych

Archiwum Państwowe w Lesznie

od 31/03/2014 do 31/03/2014

Kontrola problemowa archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego w Gostyniu w zakresie przechowywania dokumentacji dotyczącej wywłaszczeń nieruchomości

Jerzy Perzyński– archiwista Archiwum Państwowego w Lesznie

Protokół

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 12/02/2014 do 18/02/2014

Wykorzystanie i rozliczenie dotacji udzielonej w 2013 r. z rezerwy celowej budżetu państwa na zapewnienie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Cudniewicz Agnieszka - starszy specjalista

Wystąpienie pokontrolne

Urząd Skarbowy w Gostyniu

od 17/01/2014 do 26/02/2014

Sprawdzenie zasadności nadwyżki podatku naliczonego nad należnym za II kwartał 2008 r.

 

Henryka Radoła - starszy komisarz skarbowy

Jolanta Machowicz - starszy inspektor

Protokół kontroli podatkowej

Urząd Skrabowy w Gostyniu

od 24/10/2013 do 08/11/2013

Sprawdzenie zasadności zwrotu nadwyżki podatku naliczonego za I, III i IV kwartał 2012 r. oraz I kwartał 2013 r.

Henryka Radoła - starszy komisarz skarbowy

Krzysztof Skoracki - starszy komisarz skarbowy

Protokół z kontroli podatkowej

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 21/10/2013 do 21/10/2013

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2013 do dnia kontroli:

  • realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,

  • aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,

  • przygotowanie i zapewnienie sprawności działania systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania (SOA)na ter. gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SOA,

  • przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dot. problematyki OC.

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Podinspektor Sławomir Wojtkowiak

  1. Na podstawie przedstawionej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy, wymagają jednak ciągłej analizy i doskonalenia oraz poddawanie stałej kontroli własnej.

  2. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”, oraz terminowo realizować zadania z zakresu OC i ZK, zawarte w „Wykazie zadań dla Szefów OC Gminy”, nałożone przez szefa OC Powiatu.

  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania ludności, jako jednego z istotniejszych elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na zakup i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczny sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach, co potwierdzają syreny już zamontowane w innych gminach, udowadniając zasadność i celowość działania oraz szerokiego wykorzystania wszystkich możliwości tego urządzenia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 01/08/2013 do 01/08/2013

Ocena zgodności wykonania przebudowy szaletu miejskiego w Gostyniu, ul. Łazienna z projektem budowlanym w zakresie higieniczno - zdrowotnym

St. Instruktor Higieny ds. Higieny Komunalnej - Ewa Kuśmierek

St. Asystent ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego - inż. Gabriela Walkiewicz

Protokół kontroli

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 25/06/2013 do 25/06/2013

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w 2012 roku

Tadeusz Herfort – starszy inspektor

Wystąpienie pokontrolne

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 29/05/2013 do 11/06/2013

Rozwój Infrastruktury technicznej w Strefie Gospodarczej Czachorowo

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Informacja pokontrolna

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 15/04/2013 do 15/04/2013

Kontrola stanu sanitarnego przystanków autobusowych na terenie miasta Gostynia

Jolanta Hodowana - Kierownik Sekcji Higieny Komunalnej

Protokół kontrolny

Wielkopolski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego

od 15/02/2013 do 15/02/2013

Kontrola z zakresu wydawania licencji na taksówki oraz zezwoleń na przewozy regularne i regularne specjalne

Marta Rucińska - referent prawny

Łukasz Bilski - referent prawny

Protokół kontrolny

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 12/10/2012 do 17/10/2012

Budowa drogi łączącej drogę wojewódzką nr 434 z ul. Nad Kanią w Gostyniu

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Paula Nowaczyńska -Główny specjalista

Informacja pokontrolna

Ministerstwo Edukacji Narodowej

od 15/10/2012 do 15/10/2012

Budowa placów zabaw na terenie Gminy w ramach Rządowego Programu "Radosna Szkoła"

Piotr Smajdor - inspektor

Brak

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 28/09/2012 do 11/10/2012

Kontrola trwałości projektu - Przebudowa drogi gminnej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 434 przez Malewo do Daleszyna na długości 3,730 km

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Protokół z kontroli

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 21/06/2012 do 21/06/2012

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2012 r. do dnia kontroli tj. 21.06.2012r.

  1. Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

  2. Inspektor Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Bogdan Miłostan

Protokół i zalecenia zespołu kontrolnego

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 18/04/2012 do 08/05/2012

Kontrola w zakresie wykorzystania i rozliczenia dotacji celowych udzielonych z budżetu państwa na realizacje zadań własnych bieżących i inwestycyjnych oraz terminowości przekazywania dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej.

  1. Bartosz Białkowski - starszy specjalista w Wydziale Finansów i Budżetu

  2. Marzena Świergocka - inspektor wojewódzki w Wydziale Finansów i Budżetu

Projekt wystąpienia pokontrolnego wraz z listami sprawdzającymi rozliczenie dotacji i postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zestawieniami dotyczącymi terminowości przekazywania dochodów budżetowych.

Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu

od 24/10/2011 do 21/02/2012

Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej Miasta i Gminy Gostyń za okres 1 stycznia 2010r. do 31.grudnia 2010r. oraz w miarę potrzeb inne lata na podstawie kryterium zgodności z prawem i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

  1. Marlena Ziętek - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  2. Agnieszka Kimmel - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  3. Małgorzata Mazurek - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  4. Jolanta Zydroń - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  5. Małgorzata Gawłowska - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Protokół

Wystąpienie pokontrolne

Realizacja zaleceń pokontrolnych

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/04/2012 do 26/04/2012

Sprawdzenie czy zrealizowano zakres rzeczowy wskazany w zestawieniu rzeczowo-finansowym załączonym do złożonego przez Beneficjenta wniosku o płatność

  • Weronika Swat - kierownik zespołu kontrolnego

  • Marta Haczkowska-Sobera – członek zespołu

Raport z czynności kontrolnych

Archiwum Państwowe w Lesznie

od 27/03/2012 do 27/03/2012

Kontrola problemowa archiwum zakładowego w zakresie kompletności i stanu uporządkowania materiałów archiwalnych

Jerzy Perzyński– archiwista Archiwum Państwowego w Lesznie

  • Przekazać z komórek organizacyjnych Urzędu do archiwum zakładowego wszystkie akta kategorii A do roku 2009 włącznie

  • Przekazać Archiwum Państwowemu księgi meldunkowe ludności (od połowy XIX w. do 1986 r.)

  • Przekazać Archiwum Państwowemu tzw. Koperty dowodów osobistych osób zmarłych do roku 1989 włącznie, którym wydano dowód osobisty przed 1979 r.

konsorcjum: E.M.P. Marek Pluciński – lider konsorcjum, firma usługowa „EDERA”

od 18/11/2011 do 18/11/2011

Sprawdzenie czy zrealizowano zakres rzeczowy zgodnie z wymogami Radosna Szkoła na nowo utworzonych placach zabaw przy Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2, Szkole Podstawowej nr 5 oraz Szkole Podstawowej w Siemowie

Marek Pluciński

Protokół odbioru wykonania kontroli szkolnego placu zabaw utworzonego lub zmodernizowanego w ramach wsparcia finansowego otrzymanego z rządowego programu - "Radosna Szkoła"

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 14/09/2011 do 22/09/2011

Sprawdzenie czy zadanie zrealizowane przez Gminę Gostyń w ramach programu wieloletniego pn."Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011" pn. Budowa Alei Kasyna Gostyńskiego od skrzyżowania z ul. Poznańską (droga wojewódzka nr 434) do ul. Gustawa i Edwarda Potworowskich w Gostyniu w zakresie wykorzystania dotacji celowej z budżetu państwa

  • Włodzimierz Kasprzycki – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu – Przewodniczący Zespołu

  • Radosław Derendarz – starszy specjalista

  • Michał Suchanek – starszy specjalista

Wystąpienie pokontrolne dnia 17.11.2011r.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 05/08/2011 do 05/08/2011

Sprawdzenie stanu ustępów ogólnodostępnych dla interesantów w Urzędzie Miejskim w Gostyniu - w ratuszu, Rynek 2 oraz w budynku przy ul. Wrocławskiej 256

Ewa Kuśmierek - starszy instruktor higieny ds. higieny komunalnej

Brak

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 30/05/2011 do 01/06/2011

Sprawdzenie wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, założeń programu oraz zapisów umowy o dofinansowanie dotacją celową z budżetu państwa, związanych z użytkowaniem obiektu wybudowanego w ramach programu "Moje Boisko – Orlik 2012”.

  • Włodzimierz Kasprzycki – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

  • Arnold Hałas – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

  • Kompleks sportowy Moje Boisko – Orlik 2012 w Gostyniu przy ulicy Słowackiego jest utrzymywany w stanie dobrym. Konserwacja i przeglądy są prowadzone na bieżąco zgodnie z przepisami. W wyniku kontroli nie stwierdzono naruszenia zasad wynikających z założeń programowych (ogólnodostępność, bezpłatność, zatrudnienie trenera środowiskowego) oraz prowadzenia na obiekcie działalności komercyjnej (brak reklam).

  • W regulaminie zawarto zapis, iż korzystanie z boiska dla mieszkańców gminy Gostyń jest bezpłatne, co może zdaniem zespołu kontrolującego sugerować konieczność odpłatności dla innych użytkowników spoza gminy Gostyń. Zespół kontrolny wnioskuje o zmianę zapisu regulaminu w pkt 3.

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 27/05/2011 do 27/05/2011

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2011 r. do dnia kontroli

·         Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

·         Inspektor Bogdan Miłostan

  1. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”.

  2. Na podstawie przeprowadzonej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy, wymagają jednak ciągłej analizy i doskonalenia oraz poddawanie stałej kontroli własnej.

  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania oraz systemu łączności radiowej, jako elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na: Po opracowaniu „Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego” proszę przedłożyć go do zatwierdzenia Staroście Gostyńskiemu

    1. kolejne zakupy i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczący sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach, co potwierdziła zamontowana syrena na budynku Ratusza, udowadniając zasadność i celowość działania oraz szerokie wykorzystanie wszystkich możliwości tego urządzenia;
    2. dalszą modernizację cyfrowych radiotelefonów nasobnych.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/05/2010 do 02/06/2010

Zgodność wydatkowania środków dotacji przyznanych na realizację zadania „Budowa kompleksu boisk w ramach programu Moje Boisko – Orlik 2012”, dotyczącego budowy boiska piłkarskiego 62 × 30 pokrytego sztuczną trawą w Gostyniu”, określonego w umowie nr 6/DS./W/”Orlik”/08 z dnia 24 czerwca 2008 roku

Anna Woźna – główny specjalista Departamentu Sportu i Turystyki
Piotr Waszak – główny specjalista Departamentu Kontroli

·         wystąpić do wykonawcy robót budowlanych o udzielenie wymaganej gwarancji na ułożoną trawę syntetyczną,

·         przyjmować inwestycje do ewidencji środków trwałych w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/05/2010 do 02/06/2010

wykorzystanie środków dotacji przyznanych gminie na podstawie umowy nr 125/DS./AW/09 z dnia 15 czerwca 2009 roku na realizację zadania pn. "Remont zaplecza socjalnego OSiR w Gostyniu"

Anna Woźna – główny specjalista Departamentu Sportu i Turystyki
Piotr Waszak – główny specjalista Departamentu Kontroli

·         umowy z wykonawcami na wykonanie zadań dofinansowanych ze środków Samorządu Województwa każdorazowo realizować zgodnie z postanowieniami tych umów,

·         zapisy w dzienniku budowy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami,

·         wyegzekwować od wykonawcy usunięcie wad i usterek w wyremontowanym obiekcie, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z wykonawcą, a także systematycznie monitorować stan techniczny używanego obiektu.

Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Poznaniu

od 13/04/2010 do 24/06/2010

Realizacja przez gminę Gostyń w latach szkolnych 2007/2008 – 209/2010 (I semestr) wychowania przedszkolnego

·         stan i struktura placówek wychowania przedszkolnego

·         stopień upowszechnienia wychowania przedszkolnego wśród dzieci 3 – 6 lat oraz dostępność do usług świadczonych przez placówki przedszkolne

·         organizacja rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego dzieci 6 – letnich

·         realizacja prawa dzieci 5 – letnich do rocznego przygotowania przedszkolnego

·         ustalenie wysokości opłat za świadczenia placówek wychowania przedszkolnego

·         finansowanie placówek wychowania przedszkolnego prowadzonych przez gminę oraz dotowanie przedszkoli prowadzonych przez inne organy

·         nadzór gminy nad działalnością przedszkoli w zakresie spraw finansowych i administracyjnych

·         współdziałanie gminy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny

·         kwalifikacje, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli placówek wychowania przedszkolnego

Marek Rozwalka – specjalista kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu

Najwyższa Izba Kontroli pozytywnie oceniła skontrolowaną działalność i jednocześnie wniosła następujące uwagi:

·         uzyskanie przez gminę pozytywnych opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o wszystkich lokalach, w których prowadzone są zajęcia w ramach punktów przedszkolnych

·         ustalenie organizacji punktów przedszkolnych

·         egzekwowanie terminowego składania do Urzędu Miejskiego w Gostyniu przez dyrektorów placówek wychowania przedszkolnego wniosków w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz sprawozdań o sposobie wykorzystania tych środków

·         zapewnienie ogłaszania uchwalanych przez Radę Miejską w Gostyniu aktów prawa miejscowego, w tym dotyczących prowadzenia i finansowania placówek przedszkolnych

Wielkopolski Urząd Wojewódzki Delegatura w Lesznie

od 23/10/2009 do 23/10/2009

  • pobór 2008 r.

  • rejestracja przedpoborowych 2008 r.

  • kwalifikacja wojskowa 2009 r.

  • wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej

  • decyzje administracyjne z zakresu powszechnego obowiązku obrony RP

Andrzej Kmiećkowiak - Inspektor wojewódzki w Oddziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW Delegatura w Lesznie

Zadania zlecone w zakresie powszechnego obowiązku obrony RP prowadzone są prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zaleceń nie wydano.

Urząd Kontroli Skarbowej w Poznaniu

od 24/09/2009 do 03/11/2009

  • zachowanie wystarczającej ścieżki audytu (rozporządzenie Komisji (WE) nr 438/2001

  • zgodność z zasadami zawartymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 448/2004

  • zgodność z zasadami wspólnotowymi (rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/199)

  • wywiązywanie się z obowiązków w zakresie informacji i promocji

  • wywiązywanie się z obowiązków w zakresie sprawozdawczości

  • postęp rzeczowy projektu

Jerzy Greszka – inspektor kontroli skarbowej
Iwona Janiak – starszy komisarz skarbowy

Protokół

Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Lesznie

od 10/09/2008 do 10/09/2009

Prawidłowość prowadzenia stałego rejestru wyborców i jego aktualizacji.

Zakładanie kartotek dodatkowych, w szczególności zasadność wpisywania do rejestru wyborców na własny wniosek.

Wysyłanie zawiadomień o zmianach w rejestrze wyborców do innych urzędów.

Zgodność danych zawartych w kartotekach z danymi w systemie informatycznym.

Czesław Jastrzębski – Dyrektor Delegatury KBW w Lesznie

Joanna Neczyńska – pracownik Delegatury KBW w Lesznie

Protokół – bez zaleceń pokontrolnych.

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 29/06/2009 do 29/06/2009

  1. Realizacja zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,

  2. Aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,

  3. Gotowość wykonania Planu Reagowania Kryzysowego Gminy Gostyń,

  4. Przygotowanie i zapewnienie sprawności działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) i Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA), na terenie gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SWA,

  5. Przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dotyczących problematyki obrony cywilnej.

Marin Radecki - Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych

Bogdan Miłostan - Inspektor Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych

  • właściwy sposób prowadzenia spraw i zadań,

  • plany OC aktualizowane na bieżąco,

  • modernizować system łączności radiowej (wymieniać radiotelefony analogowe na cyfrowe),

  • opracować i przekazać do zatwierdzenia Starosty gminny plan ewakuacji.

Najwyższa Izba Kontroli Delegatury w Poznaniu

od 04/06/2009 do 20/07/2009

  • kompletność i aktualność dokumentacji inwestycji

  • zagwarantowanie wykonania zaplanowanego zakresu rzeczowego inwestycji w zawartych umowach

  • stosowanie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przy udzielaniu zamówień

  • sposób i terminowość realizacji inwestycji

  • wydatkowanie środków na finansowanie inwestycji

  • terminowość realizacji inwestycji

  • oddawanie do użytku zakończonych inwestycji

Marek Rozwalka - starszy inspektor kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu
Paweł Siuda - inspektor kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu

Protokół

Wielkopolski Urząd Wojewódzki Delegatura w Lesznie

od 15/12/2008 do 15/12/2008

Realizacja zadań zleconych w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych za okres od 1 stycznia 2007 r. do dnia kontroli.

Przyjmowanie i opracowywanie zgłoszeń meldunkowych.

Prawidłowość prowadzenia rejestru stałych mieszkańców i aktualizacja danych osobowych na kartach KOM, z uwzględnieniem ruchu meldunkowego, zmian zarejestrowanych księgach stanu cywilnego oraz stosunku do powszechnego obowiązku obrony.

Prawidłowość prowadzenia kartoteki przejściowej oraz dokumentacji pobytów czasowych do 3 miesięcy, ponad 3 miesiące oraz pobytów czasowych cudzoziemców.

Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych zgodnie z procedurami i terminami określonymi w kpa oraz przepisami ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Prawidłowość i terminowość przekazywania informacji adresowych do Terenowego Banku Danych i Centralnej Ewidencji Ludności.

Prawidłowość wypełniania wniosków i formularzy o wydanie dokumentów stwierdzających tożsamość.

Prawidłowość przechowywania dokumentacji wydanych dowodów osobistych (według serii i numerów).

Prawidłowość prowadzenia rejestrów:

- wydanych dokumentów stwierdzających tożsamość,

- zgłoszonych utrat dowodów osobistych,

- wniosków z innych urzędów o przesłanie kopert osobowych,

- wniosków własnych o przesłanie kopert osobowych przez inne urzędy,

- zgonów,

- zniszczonych formularzy wykorzystywanych przy produkcji dowodów osobistych.

Prawidłowość pobierania opłaty skarbowej.

Andrzej Kmiećkowiak - Inspektor Wojewódzki

Protokół – bez zaleceń pokontrolnych

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 14/01/2008 do 18/01/2008

sprawdzenie dokumentów w siedzibie beneficjenta oraz realizacji inwestycji w terenie

Andrzej Chudzia - kierownik zespołu kontrolnego
Anna Pawlak - inspektor wojewódzki
Wiesław Szymoniak – straszy specjalista

Informacja pokontrolna

RIO w Poznaniu, Nr 42/2007 z dnia 17 września 2007 r., Nr 42A/2007 z dnia 25 września 2007 r., Nr 42B/2007 z dnia 1 października 2007 r. oraz 42C z dnia 5 listopada 2007 r.

od 21/09/2007 do 12/12/2007

Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej Gminy Gostyń za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. na podstawie kryterium zgodności z prawem i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

  1. Małgorzata Okręt - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  2. Maja Moskwa - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  3. Hanna Smektała - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  4. Hanna Matuszczak - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

  5. Małgorzata Dworek - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Protokół

Realizacja zaleceń pokontrolnych F. 0911 ? 4/08

Najwyższa Izba Kontroli - Delegatura w Poznaniu

od 17/01/2007 do 30/03/2007

Powiązania budżetu Gminy Gostyń z budżetem państwa za 2006 rok

Marek Rozwalka - inspektor kontroli państwowej

Mirosław Babkiewicz - specjalista kontroli państwowej

Protokół

Realizacja zaleceń pokontrolnych F.0911 - 12/07

Wojewoda Wielkopolski PN.III. 0939-654/06

od 26/06/2006 do 30/06/2006

kontrola problemowa w zakresie przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania skarg i wniosków za 2005 rok

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN. III.0939 -/06

od 26/06/2006 do 30/06/2006

kontrolą objęto Zarządzenia wydane przez Burmistrza Gostynia w okresie od 5.10.2005 r. do 29.03.2006 r.

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

protokół,
realizacja zaleceń pokontrolnych Nr O.BOK-01141-26/06

Wojewoda Wielkopolski

od 04/06/2004 do 04/06/2004

Kontrola ewidencji ludności, dowodów osobistych, USC

inspektor wojewódzki A. Kmiećkowiak

sprawozdanie

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu

od 18/03/2004 do 18/03/2004

Kontrola Gminnego Centrum Informacji

  1. Beata Zięba,

  2. Anna Nowak.

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-1300/03

od 24/11/2003 do 19/01/2004

kontrola problemowa w Urzędzie Miejskim w Gostyniu w zakresie legalności zarządzeń wydanych przez Burmistrza Gostynia w II i III kwartale 2003 r.

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

  1. protokół,

  2. realizacja zaleceń pokontrolnych Nr BK-01141/5/04.

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-23/04

od 12/01/2004 do 29/01/2004

Kontrola problemowa w zakresie wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa

Maria Kimasz
Halina Żurawska

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-1236/03

od 12/11/2003 do 14/11/2003

Kontrola problemowa ewidencji działalności gospodarczej.

Ewa Kużawa

protokół

RIO Poznań

od 13/03/2003 do 18/07/2003

Kompleksowa kontrola gospodarki finansowej za okres od 1.01.2002r. do 31.12.2002 r. poszerzona problemowo w zakresie dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych.

Inspektorzy RIO w Poznaniu

  • Dorota von Lisiecka

  • Małgorzata Lisowska

  • Małgorzata Dudzińska

  • Aleksander Pierzchała

protokół

 

 

 

 

 

Kontrole w Urzędzie Miejskim  - Kontrole wewnętrzne

Jednostka kontrolująca

Termin

Zakres kontroli

Skład zespołu kontrolującego

Wnioski pokontrolne

Burmistrz Gostynia

 

od 24/06/2011 do 12/07/2011

 

Sprawdzenie poboru opłaty targowej na terenie gminy Gostyń.

 

Piotr Rajewski

 

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

 

Burmistrz Gostynia

 

od 19/11/2010 do 26/11/2010

 

Ustalenie przyczyn nie podjęcia aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.

 

Piotr Rajewski

 

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

 

Burmistrz Gostynia

 

od 01/12/2009 do 21/12/2009

 

Kontrola została przeprowadzona na podstawie art. 187 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).

Zakresem kontroli zostały objęte następujące zagadnienia realizowane w 2008 roku;

  • Wydatki związane z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracowników,

  • Wydatki bieżące realizowane w paragrafach: 4210, 4270, 4300, 4410,

  • Wydatki inwestycyjne,

  • Procedury postępowania o udzielenie zamówień publicznych.

 

Piotr Rajewski

 

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

 

Burmistrz Gostynia

 

od 16/02/2009 do 27/02/2009

 

W badanym materiale sprawdzono przestrzeganie wdrożonych mechanizmów kontrolnych w sprawowanym nadzorze prowadzonych postępowań w 2008 r.

 

Barbara Wichtowska

 

Na podstawie opisanych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. Wykonywane czynności dokumentować na bieżąco tak aby prowadzone akta stanowiły pełen obraz sprawy, a ich zawartość nie budziła wątpliwości co do zasadności podjętych działań.

  2. Kopie przygotowanych pism wymagających akceptacji Burmistrza, opatrywać parafką pracownika przygotowującego pismo i akceptującego jego treść Naczelnika.

  3. Na wpływających pismach Naczelnik Wydziału dokonywać będzie identyfikacji
    i stosownej dekretacji, a po zakończeniu sprawy akta systematycznie będą przedkładane Naczelnikowi w celu weryfikacji i akceptacji zawartych w niej dokumentów.

  4. Powierzona pracownikowi Wydziału obsługa elektronicznego systemu obiegu korespondencji, potwierdzona zostanie na piśmie w jego zakresie czynności.

 

Burmistrz Gostynia

 

od 13/09/2004 do 29/10/2004

 

Kontrola kompleksowa przeprowadzona w Wydziale Gospodarczym i Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Gostyniu:

  1. Wydatkowanie środków na poszczególne zadania - analiza dowodów księgowych;

  2. Prawidłowość stosowania instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych;

  3. Prawidłowość stosowania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników Wydziału Gospodarczego;

  4. Prawidłowość stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych;

  5. Analiza budżetu będącego w dyspozycji Wydziału Gospodarczego w zakresie planowania, zmian i sprawozdawczości.

Kontrola szczegółowa w następujących sprawach:

  1. Rozbiórki budynku przy ul.Wrocławskiej 7 sygn. akt Nr O.0913-3/04 (patrz załącznik nr 1);

  2. Remontu elewacji ratusza sygn. akt Nr O.0913-4/04 (patrz załącznik nr 2);

  3. Kostki brukowej sygn. akt Nr O.0913-5/04 (patrz załącznik nr 3);

  4. Zakupu materiałów przeznaczonych do remontu sygn.akt Nr O.0913-6/04 (patrz załącznik nr 4);

  5. Uszkodzenia samochodu osobowego Fiata DUCATO sygn. akt Nr O.0913-7/04 (patrz załącznik nr 5);

  6. Tablic ogłoszeniowych dla sołectw sygn. akt Nr O.0913-8/04 (patrz załącznik nr 6).

 

  1. Andrzej Pospieszyński,

  2. Maria Mikołajczak,

  3. Piotr Rajewski,

  4. Ewa Wiatrowska,

  5. Barbara Wichtowska.

 

protokół (patrz załącznik nr 7)