Podstawa prawna

Art. 39 ust.3 Art.40 ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych(tj. Dz. U. z 2016 r, poz. 1440) oraz § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. nr 140, poz. 1481 oraz art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U z 2016 r., poz. 23)

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy,
  2. projekt reklamy w tym:
    • projekt konstrukcji z wymiarami,
    • projekt graficzny (zdjęcie),
  3. plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczoną lokalizacją reklamy.

 

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Za umieszczenie w psie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową pobiera się opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XII/162/15 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Gmina Gostyń, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem dróg.

 

Termin odpowiedzi

30 dni

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Inwestycji
ul. Wrocławska 256, pok. 6
Przemysław Przybył, tel. +48 65 575 21 16

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu, bądź w wydziale prowadzącym sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Uwagi

Reklama wchodząca w pas drogowy tj.: w pobocze, chodnik, jezdnię wymaga uzyskania zezwolenia. Przy reklamach obustronnych opłata jest pobierana za obie strony tablicy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Gostyń, w imieniu której działa Burmistrz Gostynia z siedzibą Rynek 2, 63-800 Gostyń.
  2. Wyznaczonym inspektorem ochrony danych jest Ewa Dąbrowska-Gulcz, z którą można kontaktować się listownie pisząc na adres Administratora, e-mailem: iod@um.gostyn.pl lub telefonicznie 65 575 21 13.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z prawem na podstawie wskazanych wyżej przepisów. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy.
  5. Istnieje prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego ze złożonego wniosku.
  7. Zbierane i przetwarzane dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.


Załączniki:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy