Podstawa prawna

Art. 39 ust.3 Art.40 ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych(tj. Dz. U. z 2015 r, poz. 460) oraz § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. nr 140, poz. 1481 oraz art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U z 2016 r., poz. 23)

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy,
  2. projekt reklamy w tym:
    • projekt konstrukcji z wymiarami,
    • projekt graficzny (zdjęcie),
  3. plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczoną lokalizacją reklamy.

 

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Za umieszczenie w psie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową pobiera się opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XII/162/15 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Gmina Gostyń, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem dróg.

 

Termin odpowiedzi

30 dni

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Komunalnej
ul. Wrocławska 256, pok. 17
Przemysław Przybył, tel. +48 65 575 21 37

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu, bądź w wydziale prowadzącym sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Uwagi

Reklama wchodząca w pas drogowy tj.: w pobocze, chodnik, jezdnię wymaga uzyskania zezwolenia. Przy reklamach obustronnych opłata jest pobierana za obie strony tablicy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.



Załączniki:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy