Podstawa prawna

Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2012 r., poz. 749)

 

Wymagane dokumenty

  • uzasadniony wniosek o umorzenie podatku lub/i odsetek,
  • wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym wraz z wymaganymi dokumentami
  • zaświadczenie o dochodach za ostatnie 6 m-cy
  • potwierdzenie z Powiatowego Urzędu Pracy statusu osoby bezrobotnej
  • udokumentowane ponoszone wydatki (do wglądu rachunki np. za gaz, energie elektryczną koszty leczenia i in.),
  • zaświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej,
  • zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku poprzednim
  • w przypadku gdy wniosek składa podatnik będący przedsiębiorcą - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
  • osoby prawne - bilans za miniony rok, rachunek zysków i strat,
  • inne na żądanie organu podatkowego w toku prowadzonego postępowania podatkowego.

 

Termin odpowiedzi

Bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Finansowy - Referat Dochodów
Ratusz, Rynek 2, pok. 1-2

Jolanta Wiśniewska, tel. +48 65 575 21 58 (podatnicy mieszkający w Gostyniu)

Barbara Świstek, tel. +48 65 575 21 55 (podatnicy mieszkający poza Gostyniem)

Bogna Busz, tel. +48 65 575 21 52 (podatek od środków transportowych)

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.

 

Uwagi

Wniosek o umorzenie zaległości podatku składa się po terminie płatności podatku.