Podstawa prawna

art.44 ust. 1 pkt. 3 oraz ust. 5 i 6, art. 49 ustawy z dnia z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 ze zm.), ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (dz. U. z 2015 r. poz. 194) – zał. nr 31, ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).

 

Wymagane dokumenty

  1. wniosek na formularzu, którego wzór określony jest w zał. nr 31 do ww. rozporządzenia
  2. dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport)

 

Opłaty

  • 38 zł za zaświadczenie

 

Termin odpowiedzi

 Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
 

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego
Ratusz, Rynek 2, pok. 4
Halina Matyla, tel. +48 65 575 21 61
Magdalena Kozyra, tel. +48 065 575 21 62

 

Tryb odwoławczy

Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia  przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem kierownika USC.

 

Uwagi

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.

Zaświadczenia o stanie cywilnym są ważne przez okres 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.