Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r., poz. 653 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019 r., poz. 400)


Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszenia zawieszenia lub formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia,
  • inny dokument tożsamości, na przykład paszport.

Opłaty

Brak ołat

Termin odpowiedzi

Nizwłocznie


Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wrocławska 256, pok. 15
Ewa Giernaś, tel. +48 65 575 21 35
Marta Ślęzak, Hanna Bartkowiak, tel. +48 065 575 21 34


Uwagi

  • Ważność dowodu osobistego można zawiesić na 14 dni kalendarzowych. W momencie gdy dowód osobisty się odnajdzie, należy od razu cofnąć zawieszenie. Jeśli zawieszenie nie zostanie cofnięte w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia zawieszenia, dowód zostanie unieważniony.
  • Zawieszony dowód osobisty jest czasowo nieważny, co jednocześnie oznacza, że zostają zawieszone wszystkie certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu. Nie można używać dowodu w tym czasie. Wszystkie przypadki użycia dowodu w czasie zawieszenia będą nieważne, nawet po cofnięciu zawieszenia.
  • Cofnięcie zawieszenia dowodu osobistego oznacza, że dowód i wszystkie certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu, na przykład certyfikat podpisu osobistego, odzyskują ważność.
  • Zawiesić dowód lub cofnąć zawieszenie dowodu osobistego może każdy, kto ma dowód z warstwą elektroniczną (e-dowód) wydany po 4 marca 2019 roku.
  • Formularz zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia można złożyć w dowolnym urzędzie gminy, a także w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy ePUAP. Do tego konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego na Platformie ePUAP lub bezpiecznego podpisu elektronicznego.

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Gostyń, w imieniu której działa Burmistrz Gostynia z siedzibą Rynek 2, 63-800 Gostyń.
  2. Wyznaczonym inspektorem ochrony danych jest Ewa Dąbrowska-Gulcz, z którą można kontaktować się listownie pisząc na adres Administratora, e-mailem: iod@um.gostyn.pl lub telefonicznie 65 575 21 13.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z prawem na podstawie wskazanych wyżej przepisów. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy.
  5. Istnieje prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego ze złożonego wniosku.
  7. Zbierane i przetwarzane dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.





Załączniki:

Zgłoszenie zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym
Zgłoszenie cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym