[start] [koniec]

 

Kontrole w Urzędzie Miejskim  - Kontrole zewnętrzne

 

Jednostka kontrolująca

Termin

Przedmiot i zakres kontroli

Skład zespołu kontrolującego

Wnioski pokontrolne

 

 

 

 

 

Starostwo Powiatowe w Gostyniu, Biuro Zarządzania Kryzysowego

od 20/10/2014 do 20/10/2014

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2014 do dnia kontroli:

  • realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,
  • aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,
  • przygotowanie i zapewnienie sprawności działania systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania (SOA)na ter. gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SOA,
  • przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dot. problematyki OC.

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Inspektor Sławomir Wojtkowiak

  1. Na podstawie przedstawionej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy.
  2. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”, oraz terminowo realizować zadania z zakresu OC i ZK, zawarte w „Wykazie zadań dla Szefów OC Gminy”, nałożone przez szefa OC Powiatu.
  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania ludności, jako jednego z istotniejszych elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na zakup i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczny sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 07/07/2014 do 10/07/2014

Sprawdzenie w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji celowej udzielonej z budżetu państwa w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój „ na realizację zadania pn: „Budowa drogi łączącej ul. Starogostyńską z ul. Polną w Gostyniu” Potwierdzenie zrealizowania inwestycji zgodnie z umową Nr 18/13 z 9 maja 2013 r.
o dofinansowanie dotacją celową z budżetu państwa oraz ocena prawidłowości jej wykorzystania

Michał Suchanek – Inspektor wojewódzki w Oddziale Kontroli Wydziału Kontroli, Prawnego i Nadzoru (kierownik zespołu kontrolnego)

Włodzimierz Kasprzycki – Inspektor Wojewódzki w Oddziale Kontroli Wydziału Kontroli, Prawnego i Nadzoru

Wystąpienie pokontrolne Wojewody Wielkopolskiego z 7.08.2014 r

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

od 15/04/2014 do 15/04/2014

Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w okresie od 01.01.2012 do dnia kontroli:

  1. Przedsięwzięcia związane z ustaleniem gotowości do realizacji zadań wynikających z "Planu operacyjnego funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny" w tym:
    1. rozdziału zadań operacyjnych, przekazywanych do realizacji zadań przez podległe lub nadzorowane jednostki organizacyjne;
    2. wykonania niezbędnej dokumentacji planistycznej;
    3. stopnia przygotowania osób funkcyjnych do realizacji zadań zawartych w "Planie operacyjnym...".
  2. Sprawdzenie stanu przygotowania systemu kierowania obroną miasta i gminy w czasie podnoszenia gotowości obronnej państwa w tym:
    1. aktualności dokumentacji stanowisk kierowania oraz planów przemieszczania;
    2. trafność przyjętej koncepcji przemieszczania i funkcjonowania organu na zapasowym miejscu pracy;
    3. stopień przygotowania osób funkcyjnych realizujących zadania ujęte w dokumentach planistycznych

Przewodniczący Zespołu kontrolnego - Kierownik Oddziału Spraw Obronnych Zbigniew Dreger

Inspektor Wojewódzki - Władysław Wierzbowski

Brak podstaw do wydania zaleceń pokontrolnych

Archiwum Państwowe w Lesznie

od 31/03/2014 do 31/03/2014

Kontrola problemowa archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego w Gostyniu w zakresie przechowywania dokumentacji dotyczącej wywłaszczeń nieruchomości

Jerzy Perzyński– archiwista Archiwum Państwowego w Lesznie

Protokół

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 12/02/2014 do 18/02/2014

Wykorzystanie i rozliczenie dotacji udzielonej w 2013 r. z rezerwy celowej budżetu państwa na zapewnienie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Cudniewicz Agnieszka - starszy specjalista

Wystąpienie pokontrolne

Urząd Skarbowy w Gostyniu

od 17/01/2014 do 26/02/2014

Sprawdzenie zasadności nadwyżki podatku naliczonego nad należnym za II kwartał 2008 r.

Henryka Radoła - starszy komisarz skarbowy

Jolanta Machowicz - starszy inspektor

Protokół kontroli podatkowej

Urząd Skrabowy w Gostyniu

od 24/10/2013 do 08/11/2013

Sprawdzenie zasadności zwrotu nadwyżki podatku naliczonego za I, III i IV kwartał 2012 r. oraz I kwartał 2013 r.

Henryka Radoła - starszy komisarz skarbowy

Krzysztof Skoracki - starszy komisarz skarbowy

Protokół z kontroli podatkowej

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 21/10/2013 do 21/10/2013

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2013 do dnia kontroli:

  • realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,
  • aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,
  • przygotowanie i zapewnienie sprawności działania systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania (SOA)na ter. gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SOA,
  • przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dot. problematyki OC.

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Podinspektor Sławomir Wojtkowiak

  1. Na podstawie przedstawionej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy, wymagają jednak ciągłej analizy i doskonalenia oraz poddawanie stałej kontroli własnej.
  2. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”, oraz terminowo realizować zadania z zakresu OC i ZK, zawarte w „Wykazie zadań dla Szefów OC Gminy”, nałożone przez szefa OC Powiatu.
  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania ludności, jako jednego z istotniejszych elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na zakup i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczny sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach, co potwierdzają syreny już zamontowane w innych gminach, udowadniając zasadność i celowość działania oraz szerokiego wykorzystania wszystkich możliwości tego urządzenia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 01/08/2013 do 01/08/2013

Ocena zgodności wykonania przebudowy szaletu miejskiego w Gostyniu, ul. Łazienna z projektem budowlanym w zakresie higieniczno - zdrowotnym

St. Instruktor Higieny ds. Higieny Komunalnej - Ewa Kuśmierek

St. Asystent ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego - inż. Gabriela Walkiewicz

Protokół kontroli

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 25/06/2013 do 25/06/2013

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w 2012 roku

Tadeusz Herfort – starszy inspektor

Wystąpienie pokontrolne

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 29/05/2013 do 11/06/2013

Kontrola trwałości projektu dof. z EFRR w ramach WRPO

Rozwój Infrastruktury technicznej w Strefie Gospodarczej Czachorowo

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Informacja pokontrolna

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 15/04/2013 do 15/04/2013

Kontrola stanu sanitarnego przystanków autobusowych na terenie miasta Gostynia

Jolanta Hodowana - Kierownik Sekcji Higieny Komunalnej

Protokół kontrolny

Wielkopolski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego

od 15/02/2013 do 15/02/2013

Kontrola z zakresu wydawania licencji na taksówki oraz zezwoleń na przewozy regularne i regularne specjalne

Marta Rucińska - referent prawny

Łukasz Bilski - referent prawny

Protokół kontrolny

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 12/10/2012 do 17/10/2012

Kontrola prawidłowości realizacji projektu dof. z EFRR w ramach WRPO

Budowa drogi łączącej drogę wojewódzką nr 434 z ul. Nad Kanią w Gostyniu

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Paula Nowaczyńska -Główny specjalista

Informacja pokontrolna

Ministerstwo Edukacji Narodowej

od 15/10/2012 do 15/10/2012

Budowa placów zabaw na terenie Gminy w ramach Rządowego Programu "Radosna Szkoła"

Piotr Smajdor - inspektor

Brak

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 28/09/2012 do 11/10/2012

Kontrola trwałości projektu - Przebudowa drogi gminnej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 434 przez Malewo do Daleszyna na długości 3,730 km

Marcin Oleszczuk - Główny specjalista

Michalina Kowalewska - Główny specjalista

Protokół z kontroli

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 21/06/2012 do 21/06/2012

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2012 r. do dnia kontroli tj. 21.06.2012r.

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Inspektor Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Bogdan Miłostan

Protokół i zalecenia zespołu kontrolnego

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 18/04/2012 do 08/05/2012

Kontrola w zakresie wykorzystania i rozliczenia dotacji celowych udzielonych z budżetu państwa na realizacje zadań własnych bieżących i inwestycyjnych oraz terminowości przekazywania dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej.

Bartosz Białkowski - starszy specjalista w Wydziale Finansów i Budżetu

Marzena Świergocka - inspektor wojewódzki w Wydziale Finansów i Budżetu

Projekt wystąpienia pokontrolnego wraz z listami sprawdzającymi rozliczenie dotacji i postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zestawieniami dotyczącymi terminowości przekazywania dochodów budżetowych.

Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu

od 24/10/2011 do 21/02/2012

Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej Miasta i Gminy Gostyń za okres 1 stycznia 2010r. do 31.grudnia 2010r. oraz w miarę potrzeb inne lata na podstawie kryterium zgodności z prawem i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

Marlena Ziętek - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Agnieszka Kimmel - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Małgorzata Mazurek - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Jolanta Zydroń - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Małgorzata Gawłowska - inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Protokół

Wystąpienie pokontrolne

Realizacja zaleceń pokontrolnych

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/04/2012 do 26/04/2012

Sprawdzenie czy zrealizowano zakres rzeczowy wskazany w zestawieniu rzeczowo-finansowym załączonym do złożonego przez Beneficjenta wniosku o płatność

Weronika Swat - kierownik zespołu kontrolnego

Marta Haczkowska-Sobera – członek zespołu

Raport z czynności kontrolnych

Archiwum Państwowe w Lesznie

od 27/03/2012 do 27/03/2012

Kontrola problemowa archiwum zakładowego w zakresie kompletności i stanu uporządkowania materiałów archiwalnych

Jerzy Perzyński– archiwista Archiwum Państwowego w Lesznie

  • Przekazać z komórek organizacyjnych Urzędu do archiwum zakładowego wszystkie akta kategorii A do roku 2009 włącznie
  • Przekazać Archiwum Państwowemu księgi meldunkowe ludności (od połowy XIX w. do 1986 r.)
  • Przekazać Archiwum Państwowemu tzw. Koperty dowodów osobistych osób zmarłych do roku 1989 włącznie, którym wydano dowód osobisty przed 1979 r.

konsorcjum: E.M.P. Marek Pluciński – lider konsorcjum, firma usługowa „EDERA”

od 18/11/2011 do 18/11/2011

Wykonanie kontroli szkolnych placów zabaw utworzonych w ramach wsparcia finansowego otrzymanego z rządowego programu - "Radosna Szkoła"

Sprawdzenie czy zrealizowano zakres rzeczowy zgodnie z wymogami Radosna Szkoła na nowo utworzonych placach zabaw przy Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2, Szkole Podstawowej nr 5 oraz Szkole Podstawowej w Siemowie

Marek Pluciński

Protokół odbioru wykonania kontroli szkolnego placu zabaw utworzonego lub zmodernizowanego w ramach wsparcia finansowego otrzymanego z rządowego programu - "Radosna Szkoła"

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 14/09/2011 do 22/09/2011

Realizacja zadania w ramach ww. Programu pod względem rzeczowej i finansowej realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego

Sprawdzenie czy zadanie zrealizowane przez Gminę Gostyń w ramach programu wieloletniego pn."Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011" pn. Budowa Alei Kasyna Gostyńskiego od skrzyżowania z ul. Poznańską (droga wojewódzka nr 434) do ul. Gustawa i Edwarda Potworowskich w Gostyniu w zakresie wykorzystania dotacji celowej z budżetu państwa

Włodzimierz Kasprzycki – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu – Przewodniczący Zespołu

Radosław Derendarz – starszy specjalista

Michał Suchanek – starszy specjalista

Wystąpienie pokontrolne dnia 17.11.2011r.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gostyniu

od 05/08/2011 do 05/08/2011

Sprawdzenie stanu ustępów ogólnodostępnych dla interesantów w Urzędzie Miejskim w Gostyniu - w ratuszu, Rynek 2 oraz w budynku przy ul. Wrocławskiej 256

Ewa Kuśmierek - starszy instruktor higieny ds. higieny komunalnej

Brak

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 30/05/2011 do 01/06/2011

Sprawdzenie wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, założeń programu oraz zapisów umowy o dofinansowanie dotacją celową z budżetu państwa, związanych z użytkowaniem obiektu wybudowanego w ramach programu "Moje Boisko – Orlik 2012”.

Włodzimierz Kasprzycki – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

Arnold Hałas – starszy specjalista w Oddziale Kontroli i Monitoringu Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

  • Kompleks sportowy Moje Boisko – Orlik 2012 w Gostyniu przy ulicy Słowackiego jest utrzymywany w stanie dobrym. Konserwacja i przeglądy są prowadzone na bieżąco zgodnie z przepisami. W wyniku kontroli nie stwierdzono naruszenia zasad wynikających z założeń programowych (ogólnodostępność, bezpłatność, zatrudnienie trenera środowiskowego) oraz prowadzenia na obiekcie działalności komercyjnej (brak reklam).
  • W regulaminie zawarto zapis, iż korzystanie z boiska dla mieszkańców gminy Gostyń jest bezpłatne, co może zdaniem zespołu kontrolującego sugerować konieczność odpłatności dla innych użytkowników spoza gminy Gostyń. Zespół kontrolny wnioskuje o zmianę zapisu regulaminu w pkt 3.

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 27/05/2011 do 27/05/2011

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej w okresie od 01.01.2011 r. do dnia kontroli

Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Marian Radecki

Inspektor Bogdan Miłostan

  1. Zaleca się prowadzenie na bieżąco aktualizacji „Planu Obrony Cywilnej Gminy”.
  2. Na podstawie przeprowadzonej dokumentacji należy stwierdzić, że podstawowe zadania z zakresu obrony cywilnej realizowane są w sposób właściwy, wymagają jednak ciągłej analizy i doskonalenia oraz poddawanie stałej kontroli własnej.
  3. W celu poprawy efektywności systemu ostrzegania i alarmowania oraz systemu łączności radiowej, jako elementów SOA, proponuje się zabezpieczenie środków finansowych w budżecie gminy na:
    1. kolejne zakupy i montaż elektronicznych syren szczelinowych, które w znaczący sposób polepszą i uskutecznią powiadamianie ludności o mogących wystąpić zagrożeniach, co potwierdziła zamontowana syrena na budynku Ratusza, udowadniając zasadność i celowość działania oraz szerokie wykorzystanie wszystkich możliwości tego urządzenia;
    2. dalszą modernizację cyfrowych radiotelefonów nasobnych.
  4. Po opracowaniu „Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego” proszę przedłożyć go do zatwierdzenia Staroście Gostyńskiemu

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/05/2010 do 02/06/2010

Zgodność wydatkowania środków dotacji przyznanych na realizację zadania „Budowa kompleksu boisk w ramach programu Moje Boisko – Orlik 2012”, dotyczącego budowy boiska piłkarskiego 62 × 30 pokrytego sztuczną trawą w Gostyniu”, określonego w umowie nr 6/DS./W/”Orlik”/08 z dnia 24 czerwca 2008 roku

Anna Woźna – główny specjalista Departamentu Sportu i Turystyki
Piotr Waszak – główny specjalista Departamentu Kontroli

·         wystąpić do wykonawcy robót budowlanych o udzielenie wymaganej gwarancji na ułożoną trawę syntetyczną,

·         przyjmować inwestycje do ewidencji środków trwałych w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

od 26/05/2010 do 02/06/2010

Wykorzystanie środków dotacji przyznanych gminie na podstawie umowy nr 125/DS./AW/09 z dnia 15 czerwca 2009 roku na realizację zadania pn. "Remont zaplecza socjalnego OSiR w Gostyniu"

Anna Woźna – główny specjalista Departamentu Sportu i Turystyki
Piotr Waszak – główny specjalista Departamentu Kontroli

·         umowy z wykonawcami na wykonanie zadań dofinansowanych ze środków Samorządu Województwa każdorazowo realizować zgodnie z postanowieniami tych umów,

·         zapisy w dzienniku budowy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami,

·         wyegzekwować od wykonawcy usunięcie wad i usterek w wyremontowanym obiekcie, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z wykonawcą, a także systematycznie monitorować stan techniczny używanego obiektu.

Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Poznaniu

od 13/04/2010 do 24/06/2010

Realizacja przez gminę Gostyń w latach szkolnych 2007/2008 – 209/2010 (I semestr) wychowania przedszkolnego

·         stan i struktura placówek wychowania przedszkolnego

·         stopień upowszechnienia wychowania przedszkolnego wśród dzieci 3 – 6 lat oraz dostępność do usług świadczonych przez placówki przedszkolne

·         organizacja rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego dzieci 6 – letnich

·         realizacja prawa dzieci 5 – letnich do rocznego przygotowania przedszkolnego

·         ustalenie wysokości opłat za świadczenia placówek wychowania przedszkolnego

·         finansowanie placówek wychowania przedszkolnego prowadzonych przez gminę oraz dotowanie przedszkoli prowadzonych przez inne organy

·         nadzór gminy nad działalnością przedszkoli w zakresie spraw finansowych i administracyjnych

·         współdziałanie gminy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny

·         kwalifikacje, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli placówek wychowania przedszkolnego

Marek Rozwalka – specjalista kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu

Najwyższa Izba Kontroli pozytywnie oceniła skontrolowaną działalność i jednocześnie wniosła następujące uwagi:

·         uzyskanie przez gminę pozytywnych opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o wszystkich lokalach, w których prowadzone są zajęcia w ramach punktów przedszkolnych

·         ustalenie organizacji punktów przedszkolnych

·         egzekwowanie terminowego składania do Urzędu Miejskiego w Gostyniu przez dyrektorów placówek wychowania przedszkolnego wniosków w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz sprawozdań o sposobie wykorzystania tych środków

·         zapewnienie ogłaszania uchwalanych przez Radę Miejską w Gostyniu aktów prawa miejscowego, w tym dotyczących prowadzenia i finansowania placówek przedszkolnych

Wielkopolski Urząd Wojewódzki Delegatura w Lesznie

od 23/10/2009 do 23/10/2009

Kontrolę problemowa realizacji zadań zleconych w zakresie powszechnego obowiązku obrony RP

  • pobór 2008 r.
  • rejestracja przedpoborowych 2008 r.
  • kwalifikacja wojskowa 2009 r.
  • wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej
  • decyzje administracyjne z zakresu powszechnego obowiązku obrony RP

Andrzej Kmiećkowiak - Inspektor wojewódzki w Oddziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW Delegatura w Lesznie

Zadania zlecone w zakresie powszechnego obowiązku obrony RP prowadzone są prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zaleceń nie wydano.

Urząd Kontroli Skarbowej w Poznaniu

od 24/09/2009 do 03/11/2009

Kontrola celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi oraz środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej i wywiązywania się z warunków finansowania pomocy w ramach realizacji ZPORR na lata 2007 -2008 - projekt nr Z/2.30/III/3.1/592/06/U/22/06

  • zachowanie wystarczającej ścieżki audytu (rozporządzenie Komisji (WE) nr 438/2001
  • zgodność z zasadami zawartymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 448/2004
  • zgodność z zasadami wspólnotowymi (rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/199)
  • wywiązywanie się z obowiązków w zakresie informacji i promocji
  • wywiązywanie się z obowiązków w zakresie sprawozdawczości
  • postęp rzeczowy projektu

Jerzy Greszka – inspektor kontroli skarbowej
Iwona Janiak – starszy komisarz skarbowy

Protokół

Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Lesznie

od 10/09/2008 do 10/09/2009

Prawidłowość prowadzenia stałego rejestru wyborców i jego aktualizacji.

Zakładanie kartotek dodatkowych, w szczególności zasadność wpisywania do rejestru wyborców na własny wniosek.

Wysyłanie zawiadomień o zmianach w rejestrze wyborców do innych urzędów.

Zgodność danych zawartych w kartotekach z danymi w systemie informatycznym.

Czesław Jastrzębski – Dyrektor Delegatury KBW w Lesznie

Joanna Neczyńska – pracownik Delegatury KBW w Lesznie

Protokół – bez zaleceń pokontrolnych.

Starostwo Powiatowe w Gostyniu

od 29/06/2009 do 29/06/2009

Kontrola problemowa realizacji zadań obrony cywilnej

  1. Realizacja zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,
  2. Aktualność Planu Obrony Cywilnej Gminy Gostyń,
  3. Gotowość wykonania Planu Reagowania Kryzysowego Gminy Gostyń,
  4. Przygotowanie i zapewnienie sprawności działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) i Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA), na terenie gminy oraz organizacja i prowadzenie treningów SWA,
  5. Przeprowadzanie szkoleń oraz spotkań roboczych dotyczących problematyki obrony cywilnej.

Marin Radecki - Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych

Bogdan Miłostan - Inspektor Biura Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych

  • właściwy sposób prowadzenia spraw i zadań,
  • plany OC aktualizowane na bieżąco,
  • modernizować system łączności radiowej (wymieniać radiotelefony analogowe na cyfrowe),
  • opracować i przekazać do zatwierdzenia Starosty gminny plan ewakuacji.

Najwyższa Izba Kontroli Delegatury w Poznaniu

od 04/06/2009 do 20/07/2009

Realizacja przez Gminę Gostyń inwestycji sportowej – krytej pływalni w Gostyniu

  • kompletność i aktualność dokumentacji inwestycji
  • zagwarantowanie wykonania zaplanowanego zakresu rzeczowego inwestycji w zawartych umowach
  • stosowanie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przy udzielaniu zamówień
  • sposób i terminowość realizacji inwestycji
  • wydatkowanie środków na finansowanie inwestycji
  • terminowość realizacji inwestycji
  • oddawanie do użytku zakończonych inwestycji

Marek Rozwalka - starszy inspektor kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu
Paweł Siuda - inspektor kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu

Protokół

Wielkopolski Urząd Wojewódzki Delegatura w Lesznie

od 15/12/2008 do 15/12/2008

Realizacja zadań zleconych w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych za okres od 1 stycznia 2007 r. do dnia kontroli.

Przyjmowanie i opracowywanie zgłoszeń meldunkowych.

Prawidłowość prowadzenia rejestru stałych mieszkańców i aktualizacja danych osobowych na kartach KOM, z uwzględnieniem ruchu meldunkowego, zmian zarejestrowanych księgach stanu cywilnego oraz stosunku do powszechnego obowiązku obrony.

Prawidłowość prowadzenia kartoteki przejściowej oraz dokumentacji pobytów czasowych do 3 miesięcy, ponad 3 miesiące oraz pobytów czasowych cudzoziemców.

Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych zgodnie z procedurami i terminami określonymi w kpa oraz przepisami ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Prawidłowość i terminowość przekazywania informacji adresowych do Terenowego Banku Danych i Centralnej Ewidencji Ludności.

Prawidłowość wypełniania wniosków i formularzy o wydanie dokumentów stwierdzających tożsamość.

Prawidłowość przechowywania dokumentacji wydanych dowodów osobistych (według serii i numerów).

Prawidłowość prowadzenia rejestrów:

- wydanych dokumentów stwierdzających tożsamość,

- zgłoszonych utrat dowodów osobistych,

- wniosków z innych urzędów o przesłanie kopert osobowych,

- wniosków własnych o przesłanie kopert osobowych przez inne urzędy,

- zgonów,

- zniszczonych formularzy wykorzystywanych przy produkcji dowodów osobistych.

Prawidłowość pobierania opłaty skarbowej.

Andrzej Kmiećkowiak - Inspektor Wojewódzki

Protokół – bez zaleceń pokontrolnych

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

od 14/01/2008 do 18/01/2008

Prawidłowość realizacji projektu „Budowa kanalizacji sanitarnej w Krajewicach i Ziółkowie” dofinansowanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Sprawdzenie dokumentów w siedzibie beneficjenta oraz realizacji inwestycji w terenie

Andrzej Chudzia - kierownik zespołu kontrolnego
Anna Pawlak - inspektor wojewódzki
Wiesław Szymoniak – straszy specjalista

Informacja pokontrolna

RIO w Poznaniu, Nr 42/2007 z dnia 17 września 2007 r., Nr 42A/2007 z dnia 25 września 2007 r., Nr 42B/2007 z dnia 1 października 2007 r. oraz 42C z dnia 5 listopada 2007 r.

od 21/09/2007 do 12/12/2007

Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej Gminy Gostyń za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. na podstawie kryterium zgodności z prawem i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

Małgorzata Okręt - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Maja Moskwa - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Hanna Smektała - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Hanna Matuszczak - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Małgorzata Dworek - Inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

Protokół

Realizacja zaleceń pokontrolnych F. 0911 ? 4/08

Najwyższa Izba Kontroli - Delegatura w Poznaniu

od 17/01/2007 do 30/03/2007

Powiązania budżetu Gminy Gostyń z budżetem państwa za 2006 rok

Marek Rozwalka - inspektor kontroli państwowej

Mirosław Babkiewicz - specjalista kontroli państwowej

Protokół

Realizacja zaleceń pokontrolnych F.0911 - 12/07

Wojewoda Wielkopolski PN.III. 0939-654/06

od 26/06/2006 do 30/06/2006

Kontrola problemowa w zakresie przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania skarg i wniosków za 2005 rok

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN. III.0939 -/06

od 26/06/2006 do 30/06/2006

Kontrolą objęto Zarządzenia wydane przez Burmistrza Gostynia w okresie od 5.10.2005 r. do 29.03.2006 r.

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

protokół,
realizacja zaleceń pokontrolnych Nr O.BOK-01141-26/06

Wojewoda Wielkopolski

od 04/06/2004 do 04/06/2004

Kontrola ewidencji ludności, dowodów osobistych, USC

inspektor wojewódzki A. Kmiećkowiak

sprawozdanie

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu

od 18/03/2004 do 18/03/2004

Kontrola Gminnego Centrum Informacji

Beata Zięba,

Anna Nowak

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-1300/03

od 24/11/2003 do 19/01/2004

Kontrola problemowa w Urzędzie Miejskim w Gostyniu w zakresie legalności zarządzeń wydanych przez Burmistrza Gostynia w II i III kwartale 2003 r.

Starszy Inspektor Jacek Karmiński

  1. protokół,
  2. realizacja zaleceń pokontrolnych Nr BK-01141/5/04.

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-23/04

od 12/01/2004 do 29/01/2004

Kontrola problemowa w zakresie wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa

Maria Kimasz
Halina Żurawska

protokół

Wojewoda Wielkopolski PN.III.0939-1236/03

od 12/11/2003 do 14/11/2003

Kontrola problemowa ewidencji działalności gospodarczej.

Ewa Kużawa

protokół

RIO Poznań

od 13/03/2003 do 18/07/2003

Kompleksowa kontrola gospodarki finansowej za okres od 1.01.2002r. do 31.12.2002 r. poszerzona problemowo w zakresie dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych.

Inspektorzy RIO w Poznaniu

Dorota von Lisiecka

Małgorzata Lisowska

Małgorzata Dudzińska

Aleksander Pierzchała

protokół

 

Kontrole w Urzędzie Miejskim  - Kontrole wewnętrzne

 

Jednostka kontrolująca

Termin

Przedmiot i zakres kontroli

Skład zespołu kontrolującego

Wnioski pokontrolne

 

 

 

 

 

Burmistrz Gostynia

od 24/06/2011 do 12/07/2011

Pobieranie opłaty targowej na terenie gminy Gostyń

Sprawdzenie poboru opłaty targowej na terenie gminy Gostyń.

Piotr Rajewski

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

Burmistrz Gostynia

od 19/11/2010 do 26/11/2010

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Ustalenie przyczyn nie podjęcia aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.

Piotr Rajewski

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

Burmistrz Gostynia

od 01/12/2009 do 21/12/2009

Wydatkowanie środków finansowych w roku 2008 w Urzędzie Miejskim w Gostyniu

Kontrola została przeprowadzona na podstawie art. 187 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).

Zakresem kontroli zostały objęte następujące zagadnienia realizowane w 2008 roku;

  • Wydatki związane z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracowników,
  • Wydatki bieżące realizowane w paragrafach: 4210, 4270, 4300, 4410,
  • Wydatki inwestycyjne,
  • Procedury postępowania o udzielenie zamówień publicznych.

Piotr Rajewski

Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości, wydano zalecenia pokontrolne

Burmistrz Gostynia

od 16/02/2009 do 27/02/2009

Nadzór nad skutecznością przeprowadzonych postępowań w zakresie zbycia nieruchomości

W badanym materiale sprawdzono przestrzeganie wdrożonych mechanizmów kontrolnych w sprawowanym nadzorze prowadzonych postępowań w 2008 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie opisanych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. Wykonywane czynności dokumentować na bieżąco tak aby prowadzone akta stanowiły pełen obraz sprawy, a ich zawartość nie budziła wątpliwości co do zasadności podjętych działań.
  2. Kopie przygotowanych pism wymagających akceptacji Burmistrza, opatrywać parafką pracownika przygotowującego pismo i akceptującego jego treść Naczelnika.
  3. Na wpływających pismach Naczelnik Wydziału dokonywać będzie identyfikacji
    i stosownej dekretacji, a po zakończeniu sprawy akta systematycznie będą przedkładane Naczelnikowi w celu weryfikacji i akceptacji zawartych w niej dokumentów.
  4. Powierzona pracownikowi Wydziału obsługa elektronicznego systemu obiegu korespondencji, potwierdzona zostanie na piśmie w jego zakresie czynności.

Burmistrz Gostynia

od 13/09/2004 do 29/10/2004

Kontrola kompleksowa przeprowadzona w Wydziale Gospodarczym i Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Gostyniu:

  1. Wydatkowanie środków na poszczególne zadania - analiza dowodów księgowych;
  2. Prawidłowość stosowania instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych;
  3. Prawidłowość stosowania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników Wydziału Gospodarczego;
  4. Prawidłowość stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych;
  5. Analiza budżetu będącego w dyspozycji Wydziału Gospodarczego w zakresie planowania, zmian i sprawozdawczości.

Kontrola szczegółowa w następujących sprawach:

  1. Rozbiórki budynku przy ul.Wrocławskiej 7 sygn. akt Nr O.0913-3/04 (patrz załącznik nr 1);
  2. Remontu elewacji ratusza sygn. akt Nr O.0913-4/04 (patrz załącznik nr 2);
  3. Kostki brukowej sygn. akt Nr O.0913-5/04 (patrz załącznik nr 3);
  4. Zakupu materiałów przeznaczonych do remontu sygn.akt Nr O.0913-6/04 (patrz załącznik nr 4);
  5. Uszkodzenia samochodu osobowego Fiata DUCATO sygn. akt Nr O.0913-7/04 (patrz załącznik nr 5);
  6. Tablic ogłoszeniowych dla sołectw sygn. akt Nr O.0913-8/04 (patrz załącznik nr 6).

Andrzej Pospieszyński,

Maria Mikołajczak,

Piotr Rajewski,

Ewa Wiatrowska,

Barbara Wichtowska.

protokół (patrz załącznik nr 7)

 

Kontrole w Urzędzie Miejskim  - Audyty wewnętrzne

 

Jednostka kontrolująca

Termin

Przedmiot i zakres kontroli

Skład zespołu kontrolującego

Wnioski pokontrolne

 

 

 

 

 

Burmistrz Gostynia

od 02/11/2009 do 30/11/2009

Prawidłowość udzielania zamówień publicznych do 14 000 euro oraz nadzór nad realizacją tych inwestycji

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa, uregulowań wewnętrznych oraz przestrzeganie wdrożonych mechanizmów kontrolnych w prowadzonych postępowaniach w 2008 i 2009 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. Przy zastosowaniu adekwatnych mechanizmów kontrolnych i uwzględnieniu ponoszonej odpowiedzialności pracowników z tyt. realizowanych zadań, należy rozważyć możliwość podwyższenia progu kwotowego udzielanych zamówień publicznych, wymagających stosowania zapytania ofertowego.
  2. Należy przeanalizować możliwość doprecyzowania zapisu w pkt. 6 ppkt.2 w instrukcji dokonywania zamówień do 14 000 euro (załącznik nr 5 regulaminu udzielania zamówień publicznych) w zakresie określenia terminu aktualizacji listy kwalifikowanych wykonawców.

Burmistrz Gostynia

od 09/09/2009 do 29/09/2009

Windykacja należności z tyt. Czynszu

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa, uregulowań wewnętrznych oraz przestrzeganie wdrożonych mechanizmów kontrolnych w prowadzonych postępowaniach windykacyjnych w okresie od dnia 01.01.2008 do 31.08. 2009 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. Uaktualnić Regulamin Organizacyjny oraz zakresy czynności poszczególnych pracowników
  2. Opracować i wdrożyć instrukcję w zakresie działań windykacyjnych
  3. Przeszkolić pracownika w zakresie działań windykacyjnych oraz możliwości funkcjonującego systemu komputerowego
  4. Właściwie dokumentować prowadzone sprawy, odzwierciedlając wykonane czynności
  5. W ramach sprawowanego nadzoru dokonywać systematycznej analizy stanu zaległości i podejmować niezwłocznie aktywne działania zaradcze
  6. Prowadzić działania z konsekwencją ich sfinalizowania, wykorzystując wdrożone przez organ stanowiący możliwości

Burmistrz Gostynia

od 10/04/2009 do 16/04/2009

Zasady funkcjonowania i rozliczania środków wydatkowanych przez jednostki pomocnicze (sołectwa ) Gminy Gostyń

W badanym materiale sprawdzono wdrożenie i przestrzeganie mechanizmów kontrolnych przy rozliczaniu środków wydatkowanych przez sołectwa w 2008 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  • przeanalizowanie i aktualizację wdrożonych uregulowań wewnętrznych w zakresie organizacji pracy i wydatkowania środków publicznych z uwzględnieniem dodatkowych mechanizmów kontrolnych umożliwiających identyfikację osób odpowiedzialnych za celowość wydatkowanych środków na działalność kulturalną organizowaną w sołectwach oraz sposobu postępowania w przypadku wystąpienia odstępstw od obowiązujących zasad,
  • przeanalizowanie zakresu czynności pracowników i podziału obowiązków w zakresie tzw. "czynności wrażliwych" , następujących bezpośrednio po sobie a wykonywanych przez tego samego pracownika,
  • potwierdzanie dokonanych czynności kontrolnych w ramach sprawowanej kontroli bieżącej i następczej przez audytowaną jednostkę .

Burmistrz Gostynia

od 20/04/2009 do 08/05/2009

Realizacja zadań i rozliczenie środków otrzymanych przez organizacje pozarządowe

W badanym materiale sprawdzono wdrożenie i przestrzeganie mechanizmów kontrolnych przy rozliczaniu otrzymanych dotacji przez organizacje pozarządowe w 2008 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, przy realizacji zadań rekomenduje się zwrócenie szczególnej uwagę na :

  • dopełnianie przez organizacje pozarządowe formalności związanych z akceptacją zarówno ofert, jak i składanych sprawozdań przez wszystkie osoby uprawnione do składania skutecznego oświadczenia woli w imieniu danej organizacji,
  • dokonywanie przez uprawnionego pracownika identyfikacji wykonanych czynności kontrolnych w składanych sprawozdaniach z realizacji zadania.

Burmistrz Gostynia

od 08/09/2008 do 26/09/2008

Sprawdzenie zgodności postępowania przy realizacji zadań w zakresie promocji Gminy w celu pozyskiwania inwestorów

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań zmierzających do eliminowania
w przyszłości stwierdzonych ustaleń:

  1. Opracować strategię promocji Gminy.
  2. Przeanalizować i zintensyfikować działania w zakresie poszerzenia strefy przemysłowej w Czachorowie z uwzględnieniem mogących wystąpić czynników ryzyka.
  3. Podjąć działania na rzecz przekazywania przez poszczególnych pracowników wydziałów do Biura Promocji , bieżącej informacji z działań komórki, stanowiących jednocześnie pakiet informacji z działalności Burmistrza.
  4. Zaprowadzić i stosować listę kwalifikowanych wykonawców oraz przestrzegać zapisów zawartych umów z wykonawcami w zakresie terminowego przekazywania środków, sprawowanej kontroli realizacji zadania oraz formalnego potwierdzania i zatwierdzania złożonych dokumentów.
  5. Uaktualnić zakres czynności inspektora ds. promocji i rozwoju gospodarczego.

 

Burmistrz Gostynia

od 02/06/2008 do 20/06/2008

Wydatkowanie środków w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii

Sprawdzenie celowości oraz sprawowanej kontroli i nadzoru nad wydatkowanymi środkami w ramach ww. programu w 2007 i w I półroczu 2008 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduję wykonanie następujących działań, zmierzających do eliminowania stwierdzonych uchybień w przyszłości:

  1. Treść klauzul zawartych w projektach umów na świadczone usługi, omawiać z radcą prawnym i przestrzegać zapisów zaakceptowanych przez niego w projekcie umowy.
  2. W przypadku dwóch równorzędnych ofert w formularzu z wyboru oferty wskazywać na argumenty decydujące o dokonaniu wyboru danego oferenta.
  3. Przy organizacji szkoleń stosować listę obecności uczestników, potwierdzającą fakt przeprowadzenia szkolenia w danym czasie z określoną liczbą uczestników.
  4. Skonsultować z radcą prawnym konieczność zachowania pełnego zapisu treści § 2 pkt.2 umowy na usługi. Po podpisaniu umowy egzekwować pełną informację przedkładaną w sprawozdaniu miesięcznym przez dofinansowane podmioty.
  5. Corocznie przyjmować i realizować plany kontroli bieżącej wydatkowanych środków.

Burmistrz Gostynia

od 03/03/2008 do 21/03/2008

Zasady funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego Gminy

Sprawdzenie zgodności postępowania przy realizacji zadań w zakresie zarządzania kryzysowego w Gminie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przyjętymi uregulowaniami wewnętrznymi. Zapoznano się z dokumentami służbowymi z 2007 r. i 2008 r. Wydziału Spraw Obywatelskich, który realizuje zadania w badanym zakresie.

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań zmierzających do eliminowania w przyszłości stwierdzonych ustaleń:

  1. Przeanalizować wdrożone uregulowania wewnętrzne, posiadane zasoby osobowe, poziom ich zaangażowania i możliwości działania w funkcjonującym systemie oraz obieg informacji i reakcji na określone zdarzenie, który w miarę możliwości należy skrócić. Dostosować wdrożone uregulowania wewnętrzne (plan reagowania )
    do obowiązujących przepisów wprowadzonych w art. 5 ustawy z dnia 26.04.2007 r.
    o zarządzaniu kryzysowym ( Dz.U. nr 89, poz. 590) w wyznaczonym terminie.
  2. Dokumentować wykonane czynności oraz egzekwować potwierdzenia odbioru przyjęcia informacji do wiadomości i stosowania lub udziału w danym przedsięwzięciu.

Burmistrz Gostynia

od 07/01/2008 do 25/01/2008

Zasady kupna i sprzedaży nieruchomości

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych. Przestrzeganie wdrożonych mechanizmów kontrolnych, po zapoznaniu się z dokumentami służbowymi z 2007 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie opisanych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. W poleceniach przelewu zwrotu wadium zawierać datę zamknięcia przetargu, będącą wskazówką ostatecznego terminu realizacji przelewu. Z uwagi na prowadzoną działalność w dwóch budynkach, rozważyć możliwość dogodnej formy kontroli i monitoringu przekazywanej dokumentacji do Wydziału Finansowego.
  2. Uzupełniać pkt.9 formularza opisu nieruchomości poprzez zapis dokonanych spostrzeżeń i uwag o przedmiotowej nieruchomości, będący jednocześnie propozycją Wydziału w danej sprawie. Przeprowadzać konsultacje społeczne zgodnie z wdrożoną zmianą w planie przebiegu procesu PP-05-205.
  3. Przeanalizować zakres czynności Z-cy Naczelnika Wydziału i dokonać stosownych korekt w zakresie wykonywanych i jednocześnie nadzorowanych przez nią czynności.

Burmistrz Gostynia

od 05/11/2007 do 23/11/2007

Pozyskiwanie i rozliczanie środków unijnych

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych. Zapoznano się z dokumentami służbowymi z 2007 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie opisanych w sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn ich wystąpienia, rekomenduje się wykonanie następujących działań:

  1. Rozważyć konieczność uzupełnienia zakresów czynności pracowników o zadanie
    w zakresie pozyskania i realizacji zadań ze środków unijnych.
  2. Poszerzyć zakres zadań koordynatora o selekcję ofert szkoleniowych.
  3. Podjąć niezwłocznie decyzję w zakresie ustabilizowania sytuacji kadrowej w Biurze Promocji.

Burmistrz Gostynia

od 03/09/2007 do 21/09/2007

Planowanie i wykonanie budżetu Gminy

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych. Zapoznano się z dokumentami służbowymi z 2006 i 2007 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie opisanych w niniejszym sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn

rekomenduje się wykonanie następujących działań zmierzających do eliminowania w przyszłości stwierdzonych ustaleń:

  1. Ustalić zastępstwo aktywne dla stanowiska inspektora ds. planowania i analiz .
    W przypadku braku możliwości wyznaczenia osoby zastępującej, kierownik jednostki powinien wziąć pod uwagę inne formy zabezpieczające przed wzrostem ryzyka
    w postaci utraty ciągłości działania na tym stanowisku pracy.
  2. Żądać potwierdzenia odbioru przekazywanych informacji w zakresie planowania
    i wykonania budżetu.
  3. W przypadku zmian na stanowiskach monitorujących działania w zakresie planowania i wykonania budżetu, należy mieć na uwadze wzmocnienie nadzoru na tym stanowisku w okresie natężenia składanych informacji i wniosków przez jednostki organizacyjne.

Burmistrz Gostynia

od 30/04/2007 do 18/05/2007

Windykacja należności z tyt. podatków od nieruchomości

w badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa . Zapoznano się z dokumentami służbowymi z 2006 i I kwartału 2007 r.

Barbara Wichtowska

Na podstawie opisanych w niniejszym sprawozdaniu ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków rekomenduje się wykonanie następujących działań zmierzających do eliminowania w przyszłości stwierdzonych ustaleń:

  1. Przy podziale obowiązków uwzględniać rozdzielenie czynności wykonawczych
    od decyzyjnych oraz identyfikować wykonane czynności przez uprawnionego pracownika.
  2. Podejmować systematyczne działania poprzedzające wszczęcie postępowania egzekucyjnego .
  3. W celu posiadania bieżącej informacji o możliwościach odzyskania zaległości, korzystać z prawa dokonywania zapytań organu egzekucyjnego o stanie sprawy
    i dokumentować wykonane czynności.
  4. Przy opracowaniu procedur dot. poboru podatków rozważyć możliwość uwzględnienia wewnętrznych uregulowań dot. egzekucji podatku.

Przeprowadzenie uzgodnionych działań naprawczych zostanie objęte czynnościami sprawdzającymi w terminie do 31.08.2007 r.

Burmistrz Gostynia

od 08/01/2007 do 26/01/2007

Zasady przydziału dodatków mieszkaniowych

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych. Zapoznano się z dokumentami służbowymi z 2006 i 2007 roku

Barbara Wichtowska

Na podstawie przyjętych ustaleń, rekomenduje się wykonanie następujących działań zmierzających do eliminowania ich w przyszłości:

  1. Opracować i wdrożyć wewnętrzne procedury dotyczące organizacji pracy sekcji z uwzględnieniem odpowiednich mechanizmów kontrolnych i kontroli wewnętrznej.
  2. Przestrzegać w praktyce wymogów określonych w Instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych przy przyjmowaniu dokumentów.
  3. Wystąpić o udzielenie stosownych upoważnień dla pracowników socjalnych.
  4. Potwierdzać fakt weryfikacji danych na podstawie dokumentów przedłożonych do wglądu przez wnioskodawców.
  5. Przeprowadzać wywiady środowiskowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Planowanie i przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w zakresie prawidłowości naliczania i wypłat dodatków mieszkaniowych w jednostce.
  7. Prowadzenie nadzoru i kontroli także w badanym zakresie przez jednostkę nadrzędną.

Przeprowadzenie uzgodnionych działań naprawczych zostanie objęte czynnościami sprawdzającymi w terminie do 31.08.2007 roku.

Burmistrz Gostynia

od 06/04/2006 do 10/05/2006

Skuteczność funkcjonowania wewnętrznej kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Gostyniu

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych. Sprawdzono czy wykonywane czynności są odpowiednio dokumentowane, a wdrożony system wewnętrznej kontroli finansowej jest skuteczny i wystarczająco zabezpiecza prawidłowe wykonanie zadań.

Barbara Wichtowska

Przed przedstawieniem rekomendacji dot. przeprowadzonego badania, nie sposób nie wspomnieć o zmianach w ustawie o finansach publicznych, które wprowadzono od 01.01.2006r., a które mają istotne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej. Wśród wielu ważnych spraw, ustawodawca w art. 47 uporządkował definicję kontroli finansowej , gdzie w ust. 2 pkt. 3 jasno wskazał, jakie procedury kierownik jednostki, który zgodnie z art. 44 wspomnianej ustawy odpowiada za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej, powinien wprowadzić, a dot. one: pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych ze środków publicznych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych, zwrotu środków publicznych , przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków, badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym. Należy jednak zauważyć, że samo opracowanie i wprowadzenie
w życie procedur, nie daje gwarancji obniżenia ryzyka do akceptowalnego poziomu. Niezbędnym elementem jest przestrzeganie wdrożonych przepisów przez wszystkich pracowników. Należy m.in. pamiętać o rozdziale poszczególnych czynności oraz sprawdzaniu i potwierdzaniu wykonywanych czynności. Oprócz kontroli bieżącej średnia kadra kierownicza w ramach swoich uprawnień, powinna aktywniej sprawować i dokumentować kontrolę następczą, przyczyniającą się do skuteczniejszego wykrycia popełnionych błędów, czy nieprawidłowości. Przypadki odstępstw od przyjętych zasad powinny być odnotowywane i konsultowane z odpowiednimi osobami. Opracowane i wdrożone procedury ulegają dezaktualizacji z uwagi na zachodzące zmiany operacyjne, gospodarcze, czy też zmiany przepisów. Wdrożone regulacje należy więc modyfikować na bieżąco, na podstawie sugestii nie tylko audytora wewnętrznego, ale także pracowników jednostki doskonalących swój system kontroli finansowej.

Występujące odstępstwa od obowiązujących Standardów wymagają działań uzupełniających i korygujących, których wykonanie zapewniobniżenie ryzyka oraz umożliwi optymalne wykorzystanie i uzyskanie oczekiwanej skuteczności funkcjonującego systemu kontroli finansowej. W celu szybszego osiągnięcia pożądanego efektu w wykonywanych czynnościach badanego systemu, niektóre z przyjętych ustaleń skorygowano jeszcze podczas audytu, pozostałe zostaną zrealizowane w krótkim czasie po jego zakończeniu.

W związku z tym na podstawie opisanych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduję wykonanie następujących działań, zmierzających do eliminowania stwierdzonych uchybień w przyszłości poprzez:

  • opracowanie procedur kontroli finansowej, zawierających m.in. określenie zadań przy wykonywaniu, których pracownicy mogą być szczególnie podatni na wpływy szkodliwe dla gospodarki finansowej jednostki,
  • podjęcie działań zmierzających do pisemnej identyfikacji ryzyka ze szczególnym uwzględnieniem czynników sprzyjających wystąpieniu ryzyka o charakterze finansowym,
  • dokonanie samooceny funkcjonowania systemu kontroli finansowej zgodnie
    z Wytycznymi do samooceny kontroli finansowej ogłoszonej przez Ministra Finansów,
  • opracowanie instrukcji w sprawie przeciwdziałania wprowadzeniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz finansowaniu terroryzmu.
  • przeanalizowanie i aktualizację wdrożonych uregulowań wewnętrznych dot. m.in. gospodarki kasowej, ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania oraz przyjętej polityki rachunkowości,
  • podjęcie działań zmierzających do opracowania procesu przebiegu postępowania przy poborze, udzielaniu ulg i umorzeń podatków i opłat,
  • przestrzeganie obowiązujących przepisów i wdrożonych uregulowań wewnętrznych
    w zakresie gospodarki kasowej oraz drukami ścisłego zarachowania,
  • potwierdzanie dokonanych czynności i sprawdzeń na tzw. "drugą rękę" przed akceptacją, poprzez złożenie podpisu umożliwiającego właściwą identyfikację poszczególnych wykonawców ,

Stwierdzone uchybienia i uzgodnione działania, wymagają realizacji w wyznaczonym terminie (zestawienie przyjętych ustaleń i rekomendacji - załącznik nr 2).

Przeprowadzenie uzgodnionych działań naprawczych zostanie objęte czynnościami sprawdzającymi w terminie do 30.09.2006 r.

Burmistrz Gostynia

od 06/02/2006 do 10/03/2006

Prawidłowość procesu wydzierżawiania mienia Gminy w 2005 roku

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych.

Barbara Wichtowska

Dzierżawa nieruchomości jest jedną z form zarządzania mieniem Gminy i wiąże się z odpowiedzialnością za celowość i gospodarność podejmowanych działań oraz skuteczność gromadzonych z tego tytułu dochodów. Wdrożone wewnętrzne uregulowania oraz system kontroli, winien minimalizować ryzyko związane z prowadzonymi działaniami operacyjnymi i zarządzaniem mieniem w badanym zakresie. Obok racjonalnego zapewnienia o adekwatności, efektywności i skuteczności systemu, zidentyfikowano możliwości wzmocnienia metod kontroli wykonywanych czynności.

Na podstawie opisanych ustaleń oraz analizy przyczyn i skutków, rekomenduję wykonanie następujących działań, zmierzających do eliminowania stwierdzonych uchybień w przyszłości poprzez:

  • podjęcie działań w kierunku właściwego planowania wykorzystania zasobów oraz zmian mogących przyczynić się do zwiększenia dochodów z tyt. czynszu dzierżawnego nieruchomości,
  • opracowania procesu przebiegu postępowania przy dzierżawie nieruchomości,
  • przestrzegania obowiązujących zasad dot. gromadzenia niezbędnych informacji, będących podstawą działania w danej sprawie,
  • dokonywanie sprawdzenia wykonanych czynności na tzw. „drugą rękę” i potwierdzanie ich podpisami, przed akceptacją dokumentu przez uprawnioną osobę,
  • przestrzeganie przepisów prawa związanych z prowadzonymi przetargami,
  • właściwe naliczanie i egzekwowanie odsetek od wpłaty dokonanych po terminie ustalonym w umowie.

Stwierdzone uchybienia i uzgodnione działania, wymagają realizacji w wyznaczonym terminie (zestawienie przyjętych ustaleń, rekomendacji oraz osób odpowiedzialnych za ich realizację stanowi załącznik nr 4 do niniejszego sprawozdania).

Wykonanie uzgodnionych działań naprawczych zostanie objęte czynnościami sprawdzającymi w terminie do 30.06.2006 r.

Burmistrz Gostynia

od 01/12/2005 do 20/12/2005

Przydział lokali komunalnych w 2005 roku

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz wprowadzonych procedur i uregulowań wewnętrznych dot. przydziału lokali komunalnych

Barbara Wichtowska

Stwierdzone uchybienia oraz rekomendacje zostały omówione z kierownictwem oraz osobami bezpośrednio odpowiedzialnymi za prawidłowe wykonanie poszczególnych czynności. Ustalono, że nastąpi to poprzez:

  • uaktualnienie karty stanowiska pracy z wyznaczeniem innej osoby aktywnie zastępującej inspektora ds. lokalowych,
  • autoryzowanie zredagowanych pism, wykonanych obliczeń oraz potwierdzanie odbiór zarejestrowanych wniosków przez pracownika prowadzącego sprawy z badanego zakresu.

Osobą odpowiedzialną za realizację tych zaleceń będzie Naczelnik Wydziału Mienia Gminy i Rolnictwa. Do powyższych ustaleń i działań naprawczych zastrzeżeń nie wniesiono. W celu obniżenia występującego ryzyka do akceptowalnego poziomu niezbędne jest wykonanie powyższych zaleceń w krótkim czasie. W związku z tym termin wykonania rekomendacji ustalono na dzień 31.01.2006 roku.

Wykonanie zaleceń zostanie objęte czynnościami sprawdzającymi audytora w I kwartale 2006 roku.

Ponadto z uwagi na zwiększoną mobilność społeczeństwa oraz brakiem stabilizacji w sytuacji materialnej i rodzinnej poszczególnych wnioskodawców, należy rozważyć, zgodnie z sugestią członków Społecznej Komisji Mieszkaniowej, potrzebę wprowadzenia stosownych zmian w aktualnie obowiązujących przepisach wewnętrznych dot. składania wniosków i wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Gostyń.

Z uwagi na trudności w bieżącym opłaceniu czynszu za mieszkania spółdzielcze lub kwatery prywatne przez mieszkańców naszej Gminy, istnieje możliwość wzrostu liczby składanych wniosków o przydział lokali komunalnych. Należy więc zadbać o zwiększenie posiadanych zasobów mieszkalnych. Zachodzi także ryzyko wzrostu liczby eksmitowanych, którzy wraz z wyrokiem Sądu o eksmisji, otrzymują uprawnienia do lokalu socjalnego. Ciężar zagwarantowania takiego mieszkania spoczywa na Gminie. Brak lokali o podstawowym standardzie, może spowodować ryzyko wzrostu kosztów z tyt. zasądzonych odszkodowań na rzecz właścicieli mieszkań.

W związku z tym, w celu wypełnienia podstawowego obowiązku jakim jest zaspokajanie wymagań i oczekiwań społeczeństwa zgodnie z literą prawa oraz aby ograniczyć do minimum ryzyko obciążeń budżetu związanych z wypłatą ewentualnie zasądzonych odszkodowań, należy rozważyć podjęcie stosownych działań.

Burmistrz Gostynia

od 17/10/2005 do 14/11/2005

Obieg dokumentów w procesie zarządzania ulicami, drogami i placami

W badanym materiale sprawdzono zastosowanie w jednostkach audytowanych obowiązujących przepisów prawa oraz wprowadzonych uregulowań wewnętrznych dot. pobierania opłat

Barbara Wichtowska

W celu wzmocnienia systemu zarządzania drogami, ulicami i placami oraz właściwego obiegu dokumentów w tym procesie należy:

  • uzupełnić "Instrukcję obiegu dokumentów i kontroli dowodów finansowo-księgowych" o regulacje dot. postępowania przy poborze gotówki i jej rozliczania, uaktualnić inne przepisy wewnętrzne oraz przestrzegać ich stosowania,
  • potwierdzać wykonanie kontroli odpowiednimi dokumentami i przedkładać je Naczelnikowi Wydziału w celu akceptacji,
  • przekazywać do Wydziału Finansowego okresowe zestawienia dot. wydanych decyzji i wysokości naliczonych opłat, z terminem zapłaty, które będą podstawą do ich wyegzekwowania,
  • uaktualnić zakres obowiązków i odpowiedzialności, zgodnie z zakresem wykonywanych czynności, a także wspierać pracowników poprzez odpowiednio zaprojektowany system szkoleń,
  • wyposażyć pracowników obsługujących miejsca parkingowe w identyfikatory.

W celu zwiększenia efektywności prowadzonych działań w badanym zakresie, należy rozważyć wprowadzenie stałej, nieplanowanej kontroli poboru opłat na parkingach. Uwzględniając także niewielki zysk w stosunku do ponoszonych kosztów związanych z utrzymaniem miejsc parkingowych, należy podjąć działania mające na celu ograniczenie ponoszonych obciążeń . Zasadnym byłoby przeprowadzenie analiz i rozpoznanie rynku, w zakresie np. likwidacji parkingów przynoszących najmniejsze dochody, możliwości utworzenia miejsc parkingowych w innych miejscach, posadowienia parkometrów itp.