Informacje dla osób niesłyszących

Uprzejmie informujemy, iż od 1 kwietnia 2012 r. weszły w życie zapisy ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Ustawa nałożyła na Urząd obowiązek zapewnienia między innymi możliwości porozumiewania się osobom mającym trwałe lub przejściowe trudności w komunikowaniu się. Osoby niesłyszące, które chcą załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w Gostyniu mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu lub tłumacza.

Pracownicy Urzędu do kontaktu z osobami niesłyszącymi:

 

Ilona Petrow

Stanowisko ds. gospodarki komunalnej

Siedziba: ul. Wrocławska 256, pok. nr 17
tel. +48 65 575 21 37
e-mail: ipetrow@um.gostyn.pl

 

Katarzyna Gubańska

Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Siedziba: Rynek 2, pok. nr 7
Tel. +48 65 575 21 62
e-mail: kgubanska@um.gostyn.pl

 

Katarzyna Karolczak - Wujek

Stanowisko ds. kadrowych
Siedziba: Rynek 2, pok. nr 10
tel. +48 65 575 21 49
e-mail: kkarolczak@um.gostyn.pl

 

W związku z tym należy ten fakt zgłosić co najmniej na trzy dni robocze wcześniej, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać na załączonym formularzu. Wypełniony formularz należy dostarczyć na adres urzędu lub na adres mail um@gostyn.pl. Można również dokonać zgłoszenia telefonicznie poprzez osobę, która pomaga Panu/ Pani w komunikowaniu się, pod nr telefonu 65 575 21 10.

Uwaga: Jeśli Pan/ Pani chce skorzystać bezpłatnie ze świadczenia tłumacza PJM, SJM, SKOGN proszony/ a jest zabrać ze sobą orzeczenie :

  • o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności (lekki, umiarkowany, znaczny), lub
  • całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy na podstawie odrębnych przepisów, lub
  • niepełnosprawności, wydanym przed ukończeniem 16 roku życia.


Załączniki:

Formularz zgłoszeniowy